ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, October 2, 2013

weekend outing with aunty fatin

since last last week every saturday cikgu ada je hal kat sekolah...either sekolah ganti or kursus or sukan...so, dari pagi akulaa yang akan menguruskan anak2 nak mandi, susu, layan moody di pagi hari (itu yanala, sapa lagi)nak siap2 yana pegi sekolah.. kelas start pukul 9.30, pukul 9.30 tulaa baru dapat keluar rumah...itupun mikhail tak mandi...hantar mikhail kat rumah mak, aku terus gerak ngan yana...sebbaik aku nih ramai adik pompuan...bolehla nak harap uruskan mikhail sejam dua...mak aku pagi2 dah takde, pegi pasar, catch up with girlfrens and whatnot...



drama airmata di pagi hari...mikhail usually tak nangis tapi sebab kakak dia nangis, dia pun nak join sama -_-"


last weekend plak aku tukar...aku mintak fatin teman yana ke sekolah, aku handle mikhail kat rumah... sebab aku takde stok susu nak bagi, lebih senang aku direct breastfeed je...lagipun kalau nak bekalkan fm, mikhail ni ada pesen lain sket nak bagi susu botol...ko kena feed dia dari tepi...macam menyusukan dialaa...haihla anak bujang sorang nih...mujur makcu aku rajin melayan...minggu sebelum tuh kan aku hantar mikhail...aku dah susukan dia siap2 n aku memang dah bajet tinggalkan dia dalam sejam stgh jer so takdela aku tinggalkan bekal susu...tapi fatin kata lepas mandi dia merengek jer...bagi biskut, air, semua dia tolak...pasang tv senyapla kejap pastu merengek balik...bila aku sampai, terus susukan dia, barulaa dia ceria sikit...weekend nih camnalaa plak...cikgu kena bawak anak2 murid dia gi camping 3 hari...oh my...maybe aku kena tido rumah mak or ajak fatin tido rumah aku ke...tengoklah macamana...hurrmmmm


eh, panjangnyer mukadimah padahal nak citer pasal sabtu lepas...dah lama fatin n fina ajak pegi dip n dip nih...restoran desserts pujaan katanya...so, memandangkankan cikgu ada kursus sampai petang, lepas habis kelas ariana, aku ngan fatin pegila bawak yana n mikhail...fina taknak ikut sebab nak study...ada exam...sampai sana dalam kul 12.30 tghri table mostly penuh...so, lepas tengok2 menu dia (telan2 air liur tengok harga) we decide to order crepe brownies chocolate n wafel chocolate. 2 botol air mineral...tak sanggup nak order air manis lagi lepas tengok semuanya coklat...masa menunggu agak lama...dalam 15 minit gakla...sebab setiap order dia buat berasingan...sampai2 tuh kiranya masih warmlaa...crepe tu okla, agak kenyang gak...2 layer crepe, in between ada a thin layer of brownies n topped with chocolate sauce...wafel tuh wafella...nak kata sedap tuh biasa jer kot...coklat, ada ke yang tak sedap? tapi lepas ko suap coooklatt je tekak dah mula haus (sebbaik amik air mineral je...meja sebelah order air manis pun lepas tuh order air mineral) n dah mula muak...even yana only took a few bite...tak habis pun...pastu kitorang tapau bawak balik...



yana pandang meja seblah...waiter dia tuang coklat tuh tinggi2...kagum kejap


budak nih pun kagum2 tengok lampu...


lagi kagum bila tengok guna spek mummy :P


ayat standard : yana nak jugak!


fatin dah makin sihat...sle still around but her steroid dosage dah berkurang, Alhamdulillah


our crepe brownies chocolate...drizzled with milk, dark n white chocolate


nampak sedap plak dari angle nih


pelakon cilik..tapi berlakon ngan salah objek...


haa...ni baru betul...


oh my chocolate rush!!


wafel rm17.00


nyummm...chocolate, woman's bestfriend


budak tak duk diam...

ariana tired of all the chocolate, already?


these desserts meant to be shared...n share ramai2!! n kena tengok betul2 menu sebab mostly macam lebih kurang jer...wafel tuh ada sejenis lagi which they serve with kiwi-strawberi n mango tapi price difference dia dalam rm22.50!! hoii...semangkuk fruits tuh sampai rm22?!!! overpriced i can say as tempat dia takdelaa grand sangat pun...desserts kat delicious pun tak semahal nih kot...total damage (wah, damage sangat konon) rm50++...after that pegi midvalley jap. fatin nak beli tiket konsert apa ntah...sementara dia gi beli (which took her more than an hour!!!) aku lepak kat air pancut depan the gardens layan anak2 main...lama sangat tunggu fatin sampai yana pun cakap dia dah pening...maybe sebab ramai orang kot...hahaha...sebijik perangai babah dia tuh tau...nak pegi window shopping kat MV, kesian kat yana takut dia penat...aku bawak 1 stroller je...nak lepak delicious, tengok ramai orang beratur tunggu seats...plus aku tak confident boleh handle 2 toddler by myself...mau ada pinggan mangkuk yang pecah kang...yes, mikhail dah mula lasak...lasak yang tak boleh duduk diam semua nak capai...


pegilah main nak, jangan masuk dalam kolam sudah...

the theme was hot pink n blue (and big giraffe yellow bib)


mikhail, look at the camera sayang

this one tak perlu ajar how to pose :)


lepas 15 minit aku call2 fatin takde coverage plak...apekah? mati kutu aku jap...aku bajet kejap jelaa kan...kata nak pegi beli tiket jer...rupanya on that day SAHAJA ada diskaun...lepas stgh jam dia dpt call aku...dia kata ramai gila orang beratur sampai keluar...aku memula nak suggest beli jela normal price other day, difference tuh aku bayar sebab tak sanggup tunggu lama...skali bila dia kata difference is rm200/tiket...terus tak jadi...tunggu jelaa...bila panas aku tolak stroller masuk MV, pastu agak2 anak aku bosan lari kat dalam, aku bawak balik ke air pancut...ada 1 time aku duduk kat belakang center stage tuh bf mikhail...aku cover ngan stroller...sebbaik gak aku ada bawak bekal roti biskut air...hahaha...mesti korang kata poyo giler...baru 2 anak, belum 4 lagi...ye, aku ngaku aku belum cekap lagi...still learning...its an ongoing process tak kira ko anak 1 ke 2 ke 3 ke seploh ke...aku cuba handle sebaik mungkin...kalau tak camna nak gi berjalan jauh kalau tak praktis dari sekarang kan? rezeki fatin petang tuh sebab katanya diskaun tuh cuma dapat for the 1st 500 jer n masa dia beli tuh tinggal 4 tiket je lagi...sian kat bebudak belakang yang beratur lama...balik rumah mak sampai dalam kul 4pm gitu...terus menuju ke dapur carik nasi...zana tolong suap bebudak...lepas makan aku lepak2 jap kul 5.30pm balik rumah...lepas maghrib dua2 membongkang sampai ke pagi...penat sangatla tuh...

No comments: