ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, November 20, 2013

fully booked weekend

On 16th November, aku tak jadi angkut anak2 pegi PWTC. cikgu lepas subuh dah kuar rumah nak bawak rombongan student dia gi melaka...kak hos n fina datang rumah jagakan kejap..paling lama pun dalam 2-3 hours jer sebab pengundian semula only untuk 1 jawatan sahaja...kasi susu kat mikhail kenyang2, pastu tinggalkan deme...sampai sana dalam kul 9, breakfast dulu pastu undi, pastu sambung makan balik then aku balik rumah...dalam 11.30 dah sampai :) mikhail adalaa merengek sikit sebab dia tak biasa sangat dengan kak hos lagi tapi sebab ariana pun ada sama dia mainla dua beradik...



hoih...mak sapalaaa yang super excited tuh... o_O




sampai rumah aku buat makaroni goreng resepi filla, senang takyah nak masak nasi ngan lauk pauk lagi...diorang pun x kisah makan tu for lunch...ariana kan suka pasta...2 pinggan jugakla habis...pastu kak hos n fina balik, tetiba ariana nak ikut...aku bajet kang lewat petang ke malam ke aku gi laa amik ngan cikgu, lagipun cikgu cakap lepas maghrib gitu dia sampai rumah...aku pun bekalkan baju, pampers n susu setakat sampai malam tu jelah...mana nak tau tetiba kul 6 cikgu kol kata bas rosak....sikit lagi nak keluar tol ayer keroh...so, tak tau kul bape baru setel...laaa..kesian dia...lewat petang tuh mak aku nak hantar ariana balik, tetiba budak tuh kata nak tido rumah nda plak...kenala aku pegi hantar bekalan lagi kat sana...dalam hujan renyai2 tuh dengan dukung mikhail yang boleh tahan ringan, sandang beg, bawak payung lagi..hoih...

sampai sana lepak2 kejap...makan apa ada then tanya ariana betul ker tanak balik, tukar fikiran pulak dia...bila tanya kenapa, dia kata tak sedap...apa yang tak sedap ntah aku pun taktau...jam pun dah pukul 10.30, jomlaa kita pulang...aku duk cakap2 ngan ariana dalam keta supaya dia x tido...skali bila sampai rumah rupanya dah terlentok dah...kejut2 tak jalan...no choice, aku pegi hantar mikhail dulu kat rumah...enjin keta aku off n kunci...pasang kartun kat tv then lari turun bawah amik ariana pulak...bulat mata jiran aku (dia lepak depan rumah) tengok aku bukak pintu bawak ariana keluar...yelaa, kan ada kes tinggal anak dalam keta...aku explain kata aku takleh nak angkat dah dua2 pun nak kena dukung...sebbaik gakla aku duk flat where i only parked our car depan2 jer n i only lived at the 1st floor...haih, berbelah bagi nak pindah kondo tingkat 17 nih...cikgu dah biasa buat camtuh bila amik bebudak waktu petang...aku nih laa 1st time...berdebar tinggalkan ariana dalam keta...mintak2 dijauhkan dari perkara yang tak diingini...amiin

malam tuh aku tunggu cikgu sampai kul 12 pun tak balik lagi...pukul 1 lebih pagi baru dia sampai...letih sangat nampaknya...dia kata boleh pulak clutch tak jalan...sebbaik pegi 2 bas...so, bebudak mostly balik dengan bas yang 1 lagi...cuma tinggal a few student yang parents leh kaw tim n a few cikgu2...sebbaik gakla kat melaka ada ibu ayah tolong belikan dinner untuk diorang...makanla deme kat tepi jalan tuh sementara bas dibaiki...kata cikgu jadi lambat sebab kedai spareparts semua tutup...so, mekanik tuh kena pergi pateri sendiri parts yang rosak tuh baru bas tuh boleh dibaiki...Alhamdulillah semuanya selamat sampai rumah...

besoknya atok aku ada buat makan2 sempena aqiqah cucu barunya akak sepupu baru aku...atok aku kan kawin 2, so nih anak dari 2nd wifela...sebaya aku n baru bersalin anak ke3...punyala syok makan sampai aku tak teringat nak amik gambar ngan "pengantin"...sebelum sampai kemain lagi berposing2, dah sampai serbu meja makan terus...hihihihi... 



cubaan membuat muka gwiyomi konon


ootd


dari rumah gi kutip adik2 kat rumah mak...



kita try amik gambar guna hp baru fatin lak


the only family picture we took...with my other kazen (jubah hitam) who also baru dapat baby...baru habis pantang tuh...sitting down is her mother, my mak andak



selfie with samsung galaxy s2


selfie with samsung note 3 with filter


also selfie with samsung note 3 with filter...pergh...ni kalau tunjuk gambar nih as testimoni berlumba2 orang beli produk aku...muahahaha


okla...tu jer pun nak citer

No comments: