ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, February 20, 2014

lelaki vs pompuan

backlog blog kak moon...terbaca ini...pasal kenapa mak2 siap lambat...hehehe...i find it funny coz i really can relate to that...but in my case, terbalik...mandikan anak2 memang tugas cikgu...coz i will be packing things to bring like water bottle, milk, tit bits, pampers n wipes, etc...kalau aku sempat, aku siapkan diorang lepas mandi tapi kalau tak sempat, aku cuma keluarkan baju and cikgu siapkan...cikgu siapkan better sebenarnya sebab dia complete pakaikan minyak yuyi, lotion, bedak semua kat anak...kalau aku, minyak jer...itupun kalau diorang cooperate...kalau tak, apa pun tapayah...aku spray sikit baby cologne kat diorang, done!

sungguhpun cikgu banyak tolong, still laa aku lambat jugak bersiap...kadang dah pakai baju, tukar...pastu konon nak kuar kul 11, kul 10 pergi laundry plak baju..pastu dah lambat sebab nak kena sidai dulu...feeling nak multitasking lah konon...sementara bersiap basuh baju skali...kadang tuh rasa ada sejam lebih lagi nak keluar, pergi kemas2 vakumlaa apa...sudahnya peluh, penat pastu nak rest dulu sebelum mandi...cikgu slalu bebel2 cakap apalaa yang aku buat sedangkan dia dah tolong setelkan bebudak...dia suruh mandi dulu, pastu barulaa buat apa2 ker tapi aku tanak...dia kata dia tau sebab apa...sebab aku tanak peluh2...hahaha...you sooo understand me laling...yes, aku nak dah setel semua, baru mandi, pakai wangi2 tapayah tunggu2 dah, terus keluar...baru muka fresh...hehehe...

lagi satu pasal how men cannot take loooong instruction...make it short and simple jer...hehehe...memang selalu jadi gitu...contoh kalau dia nak pegi kedai, pesan 1-2 benda cukup...kalau nak lebih pun kena tulis...kalau takde, tulis 1 alternatif sudah...jangan nak "belikan charkueytiow, tapi nak stall hujung yang tak pedas...kalau takde, beli kueytiow goreng, tapi kalau takde jugak apa2 laa asalkan nasi" confirm dia akan call balik tanya...hahaha...aku nih taklaa cerewet sangat bab makan tapi kadang dia ingat aku nak sangat, dia pegi singgah 2-3 kedai to buy different things...pastu balik bebel cakap aku order yg susah2, aku bebellaa balik sapa suruh dia meyusahkn diri sendiri, kan aku dah bg option...haih...

same goes to berborak...kadang aku nih punyalaa berlapik cakap panjang2...padahal aku cuma nk cakap tak payah/tanak..pastu dia xpaham...dia suh cakap straight sudah...macam semalam, kitorang pegi bwk kontraktor ke rumah baru...plan asal nak buat kitchen cabinet, nak pasang laminated floor cover tiles yang pecah, nak pasang border kayu kat dinding, nak cat sendiri belang2 kat feature wall...pastu bila discus2 ngan kontraktor, kitorang cuma buat kitchen cabinet jer, cat plain jer, tukar tiles yang pecah tu jer... memula aku punyalaa kona2 cakap kalau buat laminated floor nanti nak pindah lagi ke rumah landed bila ada rezeki (inshaa Allah, ameen) macam leceh nak bukak, n macam sayang nak tinggal, bla3...kalau cat belang tuh tak cantik, pakai wallpaper jerlaa tapi boleh ker buat sendiri...bla3...agaknya dah banyak sangat aku merapu, dia tanya alin nak camna nih sebenarnya? hahaha...tension member dengar aku membebel2...aku cakap buat kitchen kabinet jelaa dulu...yang lain slowly kita tengok nanti camna...dia kata cakap gitu kan senang, apa kona2 jauh...pastu aku cover cakap aku nak borak2 ngan dia dah dia tuh diam jer, aku cakapla panjang2...hehehe...dia kata tapayah, cakap straight jer...*cebik jap dia tanak berkomunikasi ngan itter tew* padahal lelaki memang gituuuuu...actually kalau lelaki banyak cakap lagi rimas kot...macam kak nam pulak kan...


senario pagi2 kalau babah diorang takde...menempel kat mummy mintak itu ini...nak mummy main puzzle ngan yana, nak mummy main playdoh ngan yana, nak tengok youtube masak2, yang kecik pun tanak kalah...cakap tak reti tapi duk bunyi jugak...buah2 hati mummy nih...

No comments: