ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, November 19, 2014

30 Days Blog Challenge - Day 7 : Sejauh mana pendidikan itu penting bagi anda


Assalamualaikum :)

apa punya soalan daa..of cos pendidikan tuh penting...aku n cikgu akan galakkan diorang belajar setinggi mana yang diorang nak...and sudah tentu kitorang akan guide diorang nak pilih cos apa, nak pilih U mana... pasal sekolah, aku n cikgu dah decide ariana will goes to sekolah all girls and mikhail will goes to sekolah campur...ini semua sebab kes buli yang makin menjadi2...takut tengok bebudak kena buli sekarang...tak payah kot duk asrama...duk ngan mummy and babah until nak masuk U barulaa pergi duk asrama...takpe, nanti mummy buat timetable macam mummy kecik2 dulu...

ariana pegi sekolah perempuan sebab kitorang nak elak dia dari bebas bergaul...nampak macam kejam tapi this is the best...aku dulu sekolah convent, cikgu pun sekolah all boys...Alhamdulillah, masa sekolah takde kapel2 nih...lagi2 aku dijaga ketat by arwah onyang...kemana pergi semua kena soal siasat...masa tuh memang rasa nak memberontak tapi sekarang bila fikir balik, bagus jugak onyang control banyak benda...

kenapa mikhail tak sekolah all boys? sebab cikgu cakap citer sekolah dia dulu bergaduh bertumbuk tuh perkara biasa...bebudak kelas siap buat bulatan macam nak tengok show wrestling...yang pakai pisau pun ada...eee...ngeri dengar...so, sekolah campur sesuai ngan mikhail sebab kurang kes buli bertumbuk...

aku tak kata sekolah all boys tuh tak elok or budak pompuan yang sekolah campur tuh gedik ke apa cuma aku cuba nak kawal dari awal...orang kata melentur buluh biar dari rebungnyer...ada jer sepupu2 aku yang sekolah agama tapi ada kes buli sampai kena tukar sekolah...ada jugak yang sekolah campur tapi pemalu yaa amat (hopefully dia macam tuh jugak kat belakang)...apa2 pun semuanyer bergantung pada didikan ibu bapa DAN guru2...as a parents semestinyer nak bagi yang terbaik semampu kita...bila kita dah berusaha, berdoa semoga Allah pelihara akhlak dan iman mereka dan akhirnya bertawakal...

my heart and soul

No comments: