ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, July 14, 2011

ariana's journey to her nanny







ok, kali nih nak citer camna aku ngambik n hantar ariana. alan nyer skolah ada 2 shift. 1st half year petang n then pagi pulak. masa ariana still a baby, kitorang hantar dia dengan keta coz keta manual aku tak reti bawak. alan drive, aku pegang ariana. kul 6.15am dah keluar rumah. tak sampai hati nak letak kat carseat pagi2 buta tuh. aku ngan baju tido dukung dia then lepas hantar ariana, patah balik rumah, alan naik motor plak gi keje n aku masuk rumah bersiap g keje sambung tido balik n selalunya terbabas tido sampai kul 8...ssshhhh. kesian tengok ariana pagi2 buta dah kena bangun. well, dia nih light sleeper, bunyi keta sikit dah terjaga.



then this year masa alan shift petang, kitorang akan hantar ariana ngan motor coz dia pun dah stable dalam kul 8.30 then terus gi keje. so, sebelum alan mula shift pagi june harituh, kitorang plan tukar keta auto. nak amik 2nd car macam tak praktikal coz keta tersadai jer kat rumah, neither of us naik keta gi keje. just weekend n hal2 tertentu jer. rugi bayar roadtax 2 keta. so, kitorang amik mpv terus. rasa lega sangat sekarang dah pakai keta luas sikit. this is the most satisfying decision that we've ever made as a couple. kul 8am aku akan hantar ariana. i'll put her in her carseat, give her a bottle of milk n turn on her favourite sesame's street dvd. then patah balik n park balik keta kat rumah. aku gi keje naik lrt. lagi cepat. 20 minit jer. then alan balik sekolah he will use the car to go for home tuition then pick up ariana. so macam tulaa rutin hari2 skarang nih.



its just that from my side, macam susah sikiiiit jer sebab i had to carry ariana (coz sometimes she still sleepy n refuse to stand), my bag, hold the car key while trying to lock the house at the same time. hui, my arms started to grow muscles i tell you. haha. actually maybe most of you akan kata, eleh, tu pun nak kecoh ker? well, bukanlaa aku nak kecoh pun...just a reminder for ariana betapa mummy n babah loves her so much that we make decisions around her. nanti kalau mummy or babah kena gi klinik ker, hospital ker, jangan pulak berdolak dalik nak hantar kitorang ye sayang.




p/s : this 25th is her last jab at 18 months old. how time flies...

No comments: