ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, September 22, 2011

selamat ker?

situasi 1 : tunggu lif kat lobi


Y : ehh...dah brapa lama? (sambil tunjuk perut)

A : eh, bukanlaa...nih lepas puasa punya perut (yes, A memang tak reti cover)

Y : eh, sory...ingatkan pregnant...tapi betul, nampak cam pregnant.

A : ppfffttt (sambil senyum kelat)



situasi 2 : family gathering


kebanyakan makcik2 kepoh : ada lagi ker nih? (sambil senyum2 sumbing)

A : belum lagi, insyaAllah soon.

makcik yang paling kepoh : tulaa, baru anak satu badan dah macam tuh. acik takpe, anak dah 5. nanti suami bla bla bla (seriously, A dah tak masuk telinga dah apa butiran makcik kepoh cakap)



situasi 3 : dalam lrt, tgh berdiri depan X. X dah nak turun kat stesen dia.


X : eh, so sory i tak nampak u tadi (sambil pandang perut)

A : eh, (speechless) takpe jer. (dah malu nak ngaku depan strangers yang A bukan pregnant. lagipun dah dapat duduk kan. diam ajelaa)



ok, aku sebenarnya tak rasa pun yang aku nih gemuk maksud aku takdelaa aku depress badan aku cenggini but i AM aware that aku buncit. yelaa, dulu sebelum mengandung pun memang aku dah buncit dah. aku pernah pegi buat scan semata2 takut ada bendasing dalam perut nih. tapi takde pulak. memang lemak ngan taik jer. sembelit pun iye gak. aku komplen2 tapi tak jugak exercise. makan takdelaa melampau, maintain jer but aku memang suka desserts. manalaa anak aku tak ikut. dah beli treadmill tapi tersadai kat tepi dinding.


bila dah ramai sangat yang tegur nih rasa nak macam malu pulak. belilaa girdle macam2 jenis tapi pakainya sekejao jer. tak tahanlaa. senak perut especially bila duduk. aku ingat nak start balik lari (cewah, macamlaa ko biasa lari sebelum nih alin. treadmill tu pun guna 2 bulan jer before terperuk gitu). sayang treadmill tu bukan murah. pastu aku nak skip heavy dinner. dinner tetap dinner cuma makan yang light2 jer. roti ker, biskut ker, oat ker, cereal ker. tapi aku pun plan nak pregnant balik nih. tengah trying pun. selamat ker kalau aku lari2, diet2, exercise nih sumer haa? or aku pregnant dulu then baru pantang betul2, diet kaw2. apa pendapat korang?

No comments: