ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, June 11, 2010

posmen dulu2

duduk2 nih teringat masa sekolah2 dulu...aku jadi posmen kedai ngan kengkawan...yelaa aku pegi balik sekolah jalan kaki...macam2 kedai aku lalu...especially masa sekolah menengah coz sekolah aku tuh lagi jauh dengan rumah dari sekolah rendah...so, lagi banyaklaa kedai yang aku lalu...kalau jalan kaki besenyer dalam 20 minit dah sampai sekolah...tapi kalau ada special order, aku kena kuar awal sketlaa...
aku pernah kuar rumah masa langit tengah gulap gulita semata2 nak belikan kengkawan aku nasi lemak makcik kat jambatan...kengkadang tuh sampai 10 bungkus tau...mengengkek aku nak membawaknya...bukan aku amik komisen pun...cuma seronok jadi posmen nih...ada gak aku bawak eskrem malaysia ke sekolah...haaa nih leceh sket coz kalau lambat alamatnya dah cairlerr...pernah gak aku singgah kedai serbaguna esso untuk beli chupa chups...
makan nih ada musim...kalau musim cekelat, cekelat semedang...kalau musim nasi lemak, itu jelaa kitorang makan...tak lakulaa masakan makcik kantin...well, aku tengok skarang bebudak semua more matured than their age...mungkin masa zaman kita jer macam tuh(90's)...what about you?

No comments: