ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, May 12, 2010

MOGOK SUSU

Lama tak ber update laman aku nih...takde masa...selalunya kat opis lerr kalau nak update pun or weekend when ariana sleep...tapi since a months ago, we have a LOTS of application to process...terkejar2 aku nak mengepam lagi, nak buat keje lagi, nak makan lagi, nak minum susu lagi (errr...)Alhamdulillah, its all over...no more processing that counter...dah tutup, habis, finish, nadaa...tinggal application yang kecik2 jer laa or maybe ada counter baru ker? err...paham ke apa aku cakap nih? well, aku keje kat investment bank to process ESOS...nak tau lebih lanjut, googlelaa eh...actually aku nak citer things that have been happening since bukan nak citer pasal keje...
ada benda happy, ada benda kurang happy happened...biarlaa aku citer yang happy jer coz yang kurang happy nanti aku jadi hilang mood lak...
benda yang happy apa lagi kalau bukan si comel ariana laa...buah hati pengarang jantung aku tuh...2-3 minggu lepas, she was on a nursing strike...habis stok susu aku kena guna...bila dia nangis tengah2 malam, my hubby akan pujuk dia, dukung dia, bagi puting dulu while aku ngepam...so, ariana kenala tunggu dalam 15 min baru aku dapat 3oz n bagi dia...tulaa, sapa suruh taknak drink direct ngan mummy...kan dah kena puasa...hehehe...anyway, that lasted for 2-3 weeks...sampaikan aku nyer stok susu ngam2 nak bagi kat babysitter...aku beli formula as backup mana tau susu tak cukup...di samping tuh aku selalu gak sua kat mulut dia mana tau dia nak...hahaha...ingat2 balik kelakar pun ada...mana taknya macam2 cara aku n hubby try nak bagi dia minum direct...letak kurmalaa...tunggu dia ngantuk my hubby cepat2 angkat dia...tunggu dia rilek, tgh main bagi gak...adalaa attempt yang berjaya tapi mostly dia taknak gak...
Alhamdulillah, lepas tuh dah ok...panik woo...yelaa...aku dah berazam nak bf dia selama yang boleh alih2 camni lak...and kalau dia on strike lama2, boleh kering susu tau...dah invest pump mahal takkan nak stop tgh jalan lak kan? anyway, sekarang stok susu aku selalunya ada lebih 2 botol jer...so, aku still kena gigih pam untuk bekalan dia di siang hari...ariana, minum kenyang2 nanti malam mummy upah lagi k...
p/s: aku dapat hadiah mother's day from ariana...her first word "MA" !!! nak ajar dia sebut mi plak...barulaa jadi mummy...hehehe...

No comments: