ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, July 16, 2014

Ramadhan Kareem

Assalamualaikum...just 5 minutes after i post my previous entry, my monthly friend came back...main cak2 pulak...and i only get to start fasting on 10th...goodluck to me mengganti berbelas hari nanti yer...

kesian cikgu sahur sendiri2...dia buat burger, kadang masa dia berbuka tuh aku masak lebih sikit so that cukup untuk dia bersahur...kadang dia makan roti jer...Alhamdulillah puasa tahun nih until today dia belum lagi kena gastrik...kalau tak setiap tahun mmg ada kena ganti sehari...bulan puasa nih ofis release kul 5pm. lebih cepat dari dulu kul 5.30pm. sejak bulan puasa nih hari2 cikgu amik aku balik keje ngan moto...then kitorang singgah mana2 bazaar beli makanan...kadang kalau plan nak masak, singgah bazaar beli kuih2 jer...setakat nih masih boleh dibendung keinginan makan macam2 sebab pergi berdua...kalau aku nak beli kang cikgu ingatkan takut membazir...kalau ikut cikgu dia tak brape dessert2 nih...

persiapan raya pun ala kadar jer...kalau tahun2 sebelum nih aku amik cuti keluar berdua pergi beli baju anak2...now aku beli sendiri jer...pastu claim cikgu...dah ofis pun dikelilingi shopping malls, pegi time lunch hour sudah...tak beli banyak pun...lagipun kalau tak raya pun kekadang aku ada gak belikan baju kalau ada sale...aku dulu dapat baju baru betul2 setahun sekali jer...kalau pergi jalan dalam tahun tu duk pusingla pakai baju sama sampai lusuh...Alhamdulillah, pengalaman mengajar kita kan...ada gak baju nak dipakai...kalau jadi macam adik firdaus, lagi sedih...cikgu tak cerewet baju apa aku pilih pun...dia ok jer...lagi menyenangkan dia takyah pening2...awal2 dulu pun pernah dia suruh aku beli online jer...hahaha...jangan galakkan sangat yang...kang bocor wallet...hehehe...baju kurung aku pun dapat tempah sepasang jer...itupun puas pujuk tailor sil kat melaka untuk accept baju aku selai...yang lain dalam bunjut plastik lagi...selain baju melayu, cikgu taknak beli baju baru...dia kata baju dia dah banyak...tapi bini dia nih mana boleh terima alasan tuh...belikanla dia selai untuk menutup rasa bersalah terhadap diri sendiri kerana telah membeli sepasang lagi baju siap untuk diri sendiri...yelaa, cuti raya kan 2 hari...*nafsu pompuan*

eh, marilah datang shopping kat ampang park...banyak baju cantik2 kat booth...sediakan duit jer... :P


haih, kalau dah minat polka dot tuh, cikgu terpaksa redhalaa aku pilihkan dia baju nih...mula nak beli dedua...pastu aku letak balik yang maroon tuh...macam obvious sangat polka dotnyer...kang kalau cikgu tanak pakai, aku gak yang berangin...

lepas berbuka, barula aku mandi and tunaikan yang wajib...pastu duk rilek jap layan anak2, pastu terawih ngan cikgu kat rumah jer...nak angkut anak2 ke masjid, tak berani...lagi2 mikhail nih bukan boleh duk diam...ada kes kat kedah kan budak tu hampir kena culik masa main kat area masjid...orang lain tengah terawih...budak, fitrahnya nak main kan...bape minitlaa kita boleh make sure dia ada kat sebelah kita...nauzubillah...takpelaa, Allah Maha Mengetahui...tapi memang rindulaa nak solat terawih kat masjid...di bulan mulia nih moga Allah pelihara anak2 kita walau di mana mereka berada...

lepas setel barulaa dapat nak buat keje rumah...nak lipat kain ker, nak mengemas ke, tapi selalunya memang mata tak larat sangat...dari pukul 5 dah bangun kan...kadang biar jer baju tak berlipat dalam bakul...sampai melimpah ke atas sofa...hahaha...lantak...bila weekend, lepas zohor masa semorang tido, pasang runningman, haa kita lipatlaa...ada less than 2 weeks lagi kita nak beraya...rasa kejap sangat...terawih pun baru jer bape kali dapat buat...bila dah makin tua nih takde rasa excited sangat nak beraya, lebih kepada pening fikir nak pergi mana dulu...yelah, orang banyak cabang kan? takut ada yang sentap merajuk pulak kang...susah menjaga hati elderly nih kalau tak betul2 memang jatuh derhaka...tengok muka masam di hari raya adalah sangat tak best hokay...sedih jugak nak tinggalkan bulan ramadhan...ada lagi ker ramadhan untuk kita tahun depan?

No comments: