ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday, January 4, 2015

30 Days Blog Challenge Day 14 : cerita kasut saya

Assalamualaikum :)

Selamat Tahun Baru semua...wah, macam ramai jer yang baca blog nih...huahahaha...perasan!! hopefully korang dapat achieve whatever azam tahun lepas...kalau tak semua pun at least dapat jugak walaupun 1...aku sejak habis zaman sekolah nih dah tak kuasa nak berazam2 ikut tahun...kalau nakkan sesuatu, aku cuba terus buat...takyah tunggu hujung tahun, awal tahunlaa coz bukan nak impress sesapa pun...untuk diri sendiri jugak kan...hmmm...nak cerita apa eh?

oklaa, aku sambung 30 Days Blog Challenge nih...just to kick start my blogging mood...actually semua dah ada dalam draft cuma nak post awal macam takde mood...gloomy jer especially with what happen lately...so, nih post bukan happy2, takde shopping apa2 pun cuma share interest jer k...aku suka tengok kasut...suka try kasut...kasut yang selalu curik perhatian ialah yang jenis wedges or pump shoes...wedges tuh rasa tinggi dan selamat jer...sebab tapak dia lebar...high heel tak berani pakai since tumit dia haluuuusss...dahlaa aku nih jenis jalan bersepah...kalau pakai selipar, orang selalu tegur jalan mengengkang...flat ballerina pun suka gak tapi lebih prefer yang bertumit sket...pump shoes aku suka pakai kat ofis...bawah meja nih adalaa beberapa pasang...tapi aku suka yang jenis peeptoe...biar bernafas sikit kaki nih...

tapi since ada anak nih, tak berani nak pakai wedges takut terjelepok jatuh sambil dukung anak...kalau tak dukung, aku pakai gak sesekali...eh, pernah tau aku jatuh dukung ariana masa tuh dia 2 bulan jer...sebbaik aku jatuh terus melutut sebelah...lutut aku jelaa yang cedera...Alhamdulillah baby takde apa...sejak tuh aku pakai sandal ala2 ibu mertua jelaa...yang tak tinggi sangat, cushioned and selesa...cantik tolak tepi yang penting boleh lari kejar anak...hehehe...

ok, nih aku google jenis2 kasut yang aku suka :

wedges - walaupun belakang tinggi 3 inci, tapi sebab depan dah tinggi seinci so actually kasut jenis nih taklaa tinggi sangat...still selesa nak buat jenjalan...selalunya bercorak kat bahagian tepi tumit...


bunga2


polkadots


sebenarnya walaupun wedges, bukan semua aku suka...kan pemalas, haruslaa nak yang sarung jer...macam yang no2 tuh...tak kuasa nak bend down ikat2 strap segala...tertonggeng kang sesia jer

peeptoe - ala2 main cak cak gitu...nampak serius tapi not too serius...pegi keje boleh, pegi kenduri pun boleh...kalau material jeans boleh wat jenjalan jugak...maximum height dalam 1.5 ke 3 inci jer...lebih2 aku gayat...hahaha...bukan gayat, tapi takut jatuh sebab aku mudah tersadung...jalan flat pun boleh tersadung...apa kes?


yang macam nih boleh bawak gi jenjalan


cantik kan yang nih...sesuai nak gi kenduri...gi keje pun boleh...height dia pun just nice

pump shoes - kasut tutup untuk ke ofis memang aku siap2 letak bawh meja dalam 1-2 pasang...warna neutral jer senang nak match...hitam and brown...tu pun pakai kalau nak masuk bilik bos, jumpa client, meeting or emergency...selalunyer belasah pakai selpar jer dalam ofis...selesa...

nampak serius pump shoes nih kan...suka tumit lebar gitu...bunyi ketak ketuk jalan macam bos2...hehehe



yang nih comel kan...tapi aku takkan belilaa kot sebab xpraktikal, susah nak match...kalau kaler lain mungkinlaa...

ok, ni aku jumpa shoes chart masa ronda2 parkson...memang aku save sebab senang nak rujuk...yang aku tau aku saiz 5 UK (in case anyone wanna buy shoes for me...hehehe)...

No comments: