ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, April 21, 2015

30 Days Blog Challenge Day 18 : Siri TV kegemaran



Assalamualaikum :)

dari kecik tv memainkan peranan yang penting dalam hidup aku...cewah, formal giler ayat tak boleh blah...hahaha...yelaa, masa kecik apa jer hiburan yang ada..kalau hari sekolah ok lagi...kalau cuti sekolah memang bosan giler nak menunggu dari pagi...dulu seingat aku memula tgk tv, channel ada 3 jer...tv1, tv2, tv3...ingat lagi dulu siaran tv hanya start pukul 3.30pm...pukul 3.20 dah bukak tv dah dengar ngaji...ngaji pun ngajilaa asalkan ada siaran...gila sangap masa tuh tengok drama Opah, Rumah Kedai sebab itu jer cerita yang ada...lewat petang barulaa dapat layan Power Rangers, Kesatria Baja Hitam, Gaban, DragonBall (favourite arwah onyang :P) semua cerita bebudak lelaki tapi layan jugak...lepas2 tuh barulaa ada Tomatoman, Cupido dan Sailormoon...pastu ada channel Metrovision kejap...tapi citer2 dia banyak cedok citer2 lama dari tv3...itupun kat KL jer ada...berlagaklaa jap kat UUM konon kita dari KL pernah tengok channel metrovision padahal hampeh jer...

bila dah masuk U, kat pantry petang2 layan citer2 venezuela pulak...paling takleh blah citer Rosalinda...ramai ponteng kelas masa tuh tengok episod akhir...termasuklaa aku...penuh pantry wehh...bila dah mula keje, kurang sikit layan tv...weekend pun keluar ngan kengkawan...pastu start ada astro barulaa rasa warna warni pelbagai channel dari luar negara...and aku mula tertarik dengan dokumentari2 sebab tak bosan pun macam dokumentari Beyond2000 dulu (sapa ingat kita geng *highfive sket*)...kalau ikutkan banyak siri tv yang aku ikut tapi taklaa terasa obliged untuk folo every episod...aku suka tengok siri yang tak bersambung2 supaya tak stress kalau terlepas pun...hahaha...

antara channel yang aku suka :

733,728, 727 - rancangan family reality show...tapi bukan celebrity...contohnya 19 kids and counting, small people big world, semua rancangan makeover rumah, almost semua rancangan masakan walaupun aku xpernah salin resepi...

721, 722, 723 - short drama macam greys anatomy, new girl, glee, csi, castle (kelakar but my husband never gets it)

392, 393 - apalagi kalau bukan saranghaeyo...kdrama aku ikut tengok pada jalan cerita dan pelakon...kalau serius jer, sedih jer tak kosserlaa...tengok tv nak seronok2, nak hilang stress...pastu suka semua talkshow atau gameshow diorang...kreatif sangat...talkshow yang paling aku suka hello counselor and happy together...kalau gameshow of cos runningman...tapi tengok episod gaklaa...runningman memang aku rekod kat pvr, nak layan sensorang sambil lipat kain memalam...cikgu bukan suka sgt except kalau ada episod yang kelakar gila aku akan suruh dia tengok...plus kalau tengok ngan yana, jenuh nak translate satu2...

drama melayu aku tengok pelakon dan jalan cerita...kalau best, aku layan gaklaa...kalau tak, pasang kartun bebudak ulang2 pun takpe...ariana semua dia layan...tapi banyak tanyalaa kalau dia tak faham...mikhail kartun 3D atau anything to do with animal dia suka...ulang2 tengok beratus kali pun takpe...hehehe

No comments: