ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, October 11, 2016

30 Days Blog Challenge Day 21 : tempat yang aku nak pergi dan tak pernah pergi


Assalamualaikum :)

so, i think im gonna skip "30 Days Blog Challenge Day 21 : My favourite quote" coz it sounds boring...sapa yang nak tau? i mean we know we like something people said every now and then so to quote just 1 macam takleh nak fikir...

anyway, jom citer tempat2 yang aku nak pergi dan tak pernah pergi...Selain Mekah yang memang menjadi impian setiap orang, masih banyak oiii...dari kecik duduk ngan arwah onyang and tokcik, tak banyak tempat aku dapat pergi...my big family mostly duduk KL so paling jauh pun pegi penang je sebab maklong ada kat sana...kadang2 kalau weekend tuh mak or abah amik aku n zana, diorang bawak gi PD...so, dalam Malaysia sendiri banyak tempat yang aku nak pergi...semua pulau aku tak pernah pergi...sekarang dah ada anak kecik2 macam tak sesuai plak nak naik boat...pulau langkawi 1st time pergi masa kat UUM ikut rombongan...seronok sangat pergi berjalan ngan kkwn...dah habis belajar pun tak kemana...setahun keje gaji tak sampai 1k pun...simpan duit nak kawin...pas kawin, cikgu still mengajar kat pahang, sempatlaa ikut kwn and her family trip pegi jakarta-bandung...


cantiknyer pulau perhentian...sayang, nanti bawak alin gi sini k

being the 1st child kita selalu ketepikan keinginan sendiri...bila ada duit lebih mesti teringat orang lain...selalu rasa nak belanja adik2 pegi makan, pegi main2 or ada plak orang yang memerlukan...kof3...anyway, selain pulau2 peranginan, aku teringin nak habiskan berjalan kat negeri2 kat malaysia...terengganu, sabah n sarawak tak pernah jejak lagi...nak pegi terengganu beli batik lukis, nak pegi kundasang kat sabah, nak pegi sarawak, nak tgk ada apa kat sana...


orang kata kundasang best, sejuk cam cameron highland



autumn in hyde park, london 



beautiful breezy jeju island, korea



breathtaking sakura festival, japan

kalau luar Malaysia pulak aku teringin nak pergi negara2 yang ada 4 musim...nak rasa suasana setiap musim...nak pergi musim bunga kat jepun tengok sakura atau jeju island kat korea...nak pergi musim luruh lepak kat padang...strolling at the park sepak2 daun luruh...huhuhu...tapi kalau nak pegi, kena bawak kawan...cikgu kurang appreciate sikit tempat2 berjalan nih...dia tak heran pun...dia lagi suka duduk rumah or bilik hotel...dia kata dah bayar bilik, tapi tak duduk...rugi...tu yang pergi jakarta-bandung sendiri dia tak kisah...awak pergilaa, saya sanggup jaga anak3...hahaha...tak tau nak gelak ke nak nangis dengar statement dia...harap2 adalaa rezeki lebih nak bawak anak2 jalan...masa kecik dah merasa kempunan tengok mak abah bawak anak2 diorang berjalan merata (even until now) nak ikut, passport takde...so, aku pun naklaa bawak anak3 berjalan...takkan nak ulang ayat sama...ko dah besar sok, ko kumpul duit sendiri, ko pegilaa...huuu


No comments: