ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, August 19, 2013

Aidilfitri 2013. Raya pertama

seriously gambar sebenar lagi banyak dari ini...gambar2 dengan family, dengan pakcik makcik...tapi cuma ini ajer yang cikgu sempat bluetoothkan dari kamera dia ke fon aku...cikgu nih nak ngadap benda2 gini memang makan tahun sikit...beli gajet suka, nak explore n guna tunggu wife bebel...kalau tak kamera tuh bergantung kat leher atau terletak kat meja atau gambar terbiar dalam memori kad sampai tetiba memori kad hilang dan dijumpai kembali, baru cepat2 copy masuk laptop....haih...

so pagi raya aku dah bajet memang akan mengadap karenah ariana yang sangat susah mandi...taktaula apsal...TIAP KALI MANDI mesti nak nangis...dia tak suka syampu...taknak tutup mata katanya...tapi kengkadang tak syampu pun nangis jugak...dah alang2 ko nangis, meh sini mummy syampu terus...wangi sikit kepala tuh...aku dah beli topi yang guna untuk bebudak syampu tuh tapi dia taknak guna pulak...beli mahal2, buat rugi jer...adik gak rilek jer kita siram kepala dia...adalaa terkujat sikit tapi takdelaa melalak2...ariana, kalau awak baca nih, mummy tak reka citer ye...ini memang perangai awak sejak dapat adik...attention seeker kah? hehehe

cikgu awal2 lagi dah sound aku...suh siap cepat sikit...almaklum bini dia nak kena tepek macam2 kat muka...bak kata arwah tokwan aku, pompuan nih sebenarnya tak cantik...sebab tuh kena berbedak...huhuhu * rindu atok.sobs :( * aku plak awal2 dah sound balik cakap aku tak janji sebab tahun nih aku nak kena siapkan 2 orang sementara dia pegi sembahyang...rutinnya diorang semua akan ziarah kubur arwah atok n nenek selepas solat subuh...lepastu balik makan then sementara yang lelaki pergi sembahyang, yang pompuan bersiap2la then bila lelaki dah balik, semua duduk kat hall ready nak salam kaut raya...selalunya diorang semua kena tunggu aku sebab aku tak siap2 lagi...ataupun kengkadang diorang sajer jer salam dulu tinggal aku sensorang mengadap duli...caitt...

pagi 1 syawal tuh hujan renyai2...semacam menagisi pemergian ramadhan...dan oleh sebab itu, diorang tak jadi pegi ziarah kubur...maka dapatla cikgu tolong aku mandikan budak2...aku kejut je yana...lantakla ko di situ nak menangis ke hapa...and aku berjaya bersiap on time. yayyy!!! lepas salam2 semua kali nih kitorang tak terus balik kl...cikgu request nak lepak lama sikit at least biar sempat jumpa makcik2 dia...selalunya memang tak sempat...kesian pulak cikgu nak kena request2 plak...aku pun ok kan jelaa...dengan syarat raya ke3 baru patah balik rembau...penat hoih kalau ikut macam tahun2 sudah raya ke2 balik rembau then stay melaka saaaammmpai habis cuti...(nampak macam tak adil kan? nak mengelak jem punya pasalla ni) aku pun lama tak jumpa diorang...eventho diorang duduk melaka, selalunya masing2 sibuk sampai takde masa nak berjumpa...kalau diorang datang rumah ibu pun kitorang bukan selalu ada...



marilah isi minyak dulu


dah kenyang?






malam sebelum bertolak ke melaka (malam selasa) kitorang tak sempat jumpa mak dulu...so untuk mengambil hati dia yang fragile itu aku bagitau yang raya pertama tuh kitorang akan tido sana...eventho rumah mak ngan rumah aku 15 minit drive ajer...dia tak reply pun (merajuklaa kot) tapi menurut sumber2 yang boleh dipercayai, mak aku excited...hehehe...eleh, jual mahal kunun...so bila dah plan gitu, rumah makla yang paling akhir dituju...lagi best bila dapat tau opah pun beraya situ. bagus, takyah nak g rumah opah...penat weiyh travel...maka lepas zohor terus gerak ke antara gapi rumah tokcik (our guardian masa kecik) sebab family abah semua berkumpul kat sana...pun ada sebab...sebab aku nak kejar abah...abah aku masih ada mertua so kalau aku tak kejar dia kat gapi, malam tu nanti aku kena ke putra heights pulak sebab raya ke2 sampai habis cuti dia akan ke johor...nasib baik dapat jumpa semua kat sana...kill 2 birds with 1 stone...gedit?






dah habis makan, salam, nangis (aku taktau apsal syahdu sangat tahun nih...asal salam je aku nangis), bergambar bagai nak rak akhirnya aku n zana berkonvoi ke rumah mak plak...masa tuh dah pukul 6 lebih...aku tahan tak mandikan anak2 sebab aku nak diorang masih berbaju raya by d time sampai rumah mak...kalau tidak harus lagi sentap mak aku...baca bismillah banyak2 sebab cuak jugak dekat maghrib baru sampai...mak aku jenis yang nak anak2 ikut cakap dia, nak semua perfect, apa2 dulukan dia...so, kalau ada yang terpeleot sikit tuh, kenalaa pandai2 tackle...dia tak jalan dengan hadiah2 nih...haih...so, aku buat2 riuh masuk rumah to kill the silent...hehehe...memang anak2 aku nih penyelamatlah...lagi2 ariana...diala penceria suasana...dari mak aku diam terus kena bercakap nak melayan budak kecik tuh...thanks yana...so, dalam aku leka2 tuh mak aku naik mandi solat...dia turun dah pakai baju tido...aku tengok gitu, aku pun ikutla...siap mandi semua aku announcela nak salam raya...skali mak aku taknak plak...katanya tak pakai baju cantik so taknak. bsok jelaa...alaa...zana memula tak salam gak tapi bila dia cakap raya ke2 dia takde sebab ikut mertua beraya ke muar, mak salam gakla...masa bila ntah aku pun xperasan...

malam tu cikgu keluarkan semua bunga api...seronok tengok semua hepi...dengan mak aku, opah semua main bunga api...(geram plak gambar takde...padahal ada jer dalam kamera...tapi gambar tak brape proper so abaikan jelaa) mak aku yang sangat strict tu pun nampak rileks sikit...kalau tak setiap tahun mesti ada drama...sian kitorang yang kena mengadap nih tau...Alhamdulillah, semoga bertambah baik dari masa ke semasa...raya ke2, sambung next entry k...

No comments: