ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, October 10, 2013

Sale at Sarah Hughes and meeting kak moon finally

hari sabtu tuh kan aku tido rumah mak...tengok fb status kak moon pasal sale kain langsir kat Sarah Hughes...terus tanya mak dia nak pegi tak...so plannyer lepas solat zohor nak pegilaa...SEBBAIK aku tergerak nak check balik...rupanya salenya hari ahad...so, ahad tuh pepagi mak aku dah cakap nak breakfast kat NZ dulu pastu terus gi Sarah Hughes...aku baru kebil2 nak bawak bebudak amik angin pagi depan rumah tetiba dengar ariana menjerit "tanak2" kat bilik atas...rupanya kena paksa mandi...you know that girl kan memang tak suka mandi...lagi2 bila baru sangat bangun tido...belum warm uplaa kiranya...melalak2 mak aku mandikan...mak aku jenis yang semua nak pantas...takde nak layan leleh2 nih...ko tanak mandi? meh aku mandikan...ko tanak makan? sukati kolaa aku nak basuh pinggan...gitu...sayu plak hati aku...biasalaa mak2 nih kan kalau orang buat anak dia tak boleh, dia buat takpe...hahaha...so lepas mandi aku peluk2 ariana mengubat hatiku dan hatinya...(eceh, macamla aku tak pernah paksa dia mandi...lagi teruk kalau aku yang mandikan) padahal ariana keluar jer dari bilik air dah ok dah...drama queen kan...pastu mak aku mandikan mikhail sementara aku siapkan ariana...mikhail senang jer...ok jer mandi...barang2 pun aku dah pack masuk keta...senang kang balik aku drop mak n fina boleh terus balik rumah...

lepas semua siap, maka gerakla kitorang menuju destinasi...mak aku memang dah target nak tempah langsir untuk 1 rumah...aku nih yang takde target apa2...nak beli langsir, taktau nak tempah untuk tingkap mana...sebab aku ada plan nak pindah hujung tahun...tapi itu pun bergantung pada beberapa situasi...nak tempah rumah sekarang plak kang kalau jadi pindah, tingkap saiz tuh takde plak kat rumah baru...membazir plak kang...so, aku cuma beli sarung kusyen jelaa...takpe, sale yang lepas aku dah tempah untuk rumah baru tak guna lagi pun...sampai sana terus nampak khan...pastu tersipu2 cakap ai blog reader moon...boleh plak khan tu cakap "ye, saya tau" hahaha...agaknya yang datang harituh semua cakap benda yang sama berkali2 kot...hehehe...pastu nampak kak moon sampai ngan anak2...terus jantung berdebar2...kalah jumpa artis...my sister-fina cakap aku poyo...hahaha...serius...memang debar kuat giler...dunno why...aura kak moon kot...hehehe...dulu pernah jumpa filla n pija tengah makan kat restoran yuzu kat klcc...masa tuh makan ngan zana...pun dia kata aku poyo duk amik gambar curik2...hehehe...ai is malu nak approach sebenarnya...ini kira tak open sangat, bolehla memberanikan diri...comel jer perut kak moon...abang isk hensem...kak yaya nampak ngantuk jer...boring kot...aku perati abg isk nih kelakar jer bila everytime ada orang baru sampai n say hi kat dia, terus dia tunjuk mummy dia...as if "itu dia orang yang uolls carik" hehehe...dah biasa kot eh abg isk...mak aku menggila beli kain velvet...mau tak murah? rm10 je semeter dari rm60++...rambang mata dia...ramai gak orang yang datang...borak ngan 1 akak nih katanya cukupla dia borong tuh...sebab kena guna cash, credit card mesin rosak...kalau tak mau dia borong semua...amboiii...

cuma yang tak bestnya sebab kain macam yang kat belakang kitorang tuh memula khan kata rm5 semeter...pastu bila ukur, tak cukup meter yang kitorang nak...tapi sebab kain yang sama ada kat sebelah sana, amik yang sanala...alih2 bila dah potong n assistant dia kira, jadi rm10 plak...sebab yang tak cukup meter tuh nak dihabiskan thats y jadi murah...lorrr...napa tak cakap kak...hmmm...mak dah bebel katanya baik amik semua velvet...takpela mak, rm10 tu pun dah kira murah sebab harga asal 40++...so, setel bayar n tempah kitorang pegi plak 5th floor...ada jamuan ringan...uii...jimat ai tak payah lunch...hahaha...hopefully dapat jumpa kak moon lagi...boleh borak panjang...harituh terasa macam stalker asek lalu lalang depan kak moon pastu tegur2 gitu2 jer...pastu lalu lagi tegur lagi...yelah, masing2 pun busy...pahamlaa...lenkali kita borak2 lagi ye kak moon...




muka aku selekeh ya amat...sempat pakai bedak jer...baju n tudung pun apa ada jer...memang tak plan nak datang


fina was my photog of the day...guna s2 jer pun...just becoz my hp was out of battery...ni apa punya pesen posing menonggek gini nih? *this pic shouldnt be enlarge*



baik jer budak nih duduk dalam stroller. tapiiii...sekejap jer...pastu meronta mintak keluar...



i just let the kids main between the rails...senang nak monitor dripada diorang berlari2 serata tempat...lagipun bebudak cepat boring kan...we were there about an hour jugak tunggu mak setel everything...dengan yana yang tak pakai kasutnyer...lantak koranglaa nak...janji korang bahagiaaa...



look at that smiley faces :)

No comments: