ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, November 8, 2013

taman melati : hotspot?


kakak yana menikmati chocolate cake sampai bermisai...hehehe

****************************************************

bukan tu yang aku nak citer sebenarnya tapi sebab blogger.com nih ntah apsal tak boleh nak taip kalau takde gambar...takleh nak klik kat compose column nih melainkan klik kat gambar pastu tekan tab baru ada cursor...korang camtu gak ker?

lately nih banyak benda happen tapi kengkadang aku taktau nak citer start dari mana n aku terfikir2 perlu ker aku cerita...yelah, walaupun ini sebagai kenangan tapi blog nih jugak boleh di view publicly...fb pun sama...nak marah2, nak luah perasaan sangat pun bukan boleh...segala macam manusia ada dalam tuh dari family, sedara mara, kawan baik, kawan gitu2 ke business related...kang aku mengata orang di luar fb goup, ada pulak orang lain yang terasa...aku lebih kerap up status2 aku dalam otak jer...hahaha...pernah tak korang gitu? bak kata omputih certain thing better left to be unsaid...haaa....hmmm...dah tak tau nak citer apa dah...hmmm...

kita borak2 jelaa eh...lately nih banyak jenayah ngeri2 kan...pastu 2 kes popular tuh kat taman melati plak...kat rumah aku tuh....eee...apsal orang2 taman melati nih eh? yang kes tikam2 tuh, pada hari kejadian aku amik halfday sebab makcik aku nak melawat sedara kematian...so, aku balik awal nak amik bebudak...walaupun aku turun kat lrt taman melati tapi aku tak tau menahu until cikgu sampai rumah an hour lepas tuh...sebab aku keluar ikut exit belah kanan...kes tikam kat jalan besar...cikgu kata dia lalu kat tempat kejadian terakhir (student unitar)nampak ramai orang berkerumun n banyak darah atas jalan...ada polis n mayat ditutup ngan paper...semalam dah mula bicara kes tu kan? dikhabarkan budak tuh menuntut ilmu salah...isyh...

pastu kes taska permata harapan yang mendera bebudak...ada parents tuh bagitau (aku google) gambar budak kerinting dalam video tuh anak dia yang berusia dua tahun setengah...dia hantar taska tuh dari umur 5 bulan lagi...katanya patutla setiap kali lalu jer anak dia nangis...kesian...budak tak pandai nak cakap...nangis jelaa...memangla dia tak dera sampai patah riuk tapi kalau tempat yang anak2 kita spend 8-9 jam sehari SETIAP HARI takde sedikit pun rasa kasih sayang, budak pun tau taknak duduk situ...orang yang banyak duit, bolehla berhenti kerja jaga anak kat rumah, kalau yang cukup2 jer? nak kena hulur2 pada keluarga jugak...adik2 yang still bersekolah nak tolong2 jugak...rumah, keta, bil nak kena bayar...nih minyak naik, kos isi rumah pun meningkat so to those yang komen bela sendiri jelaa tuh fikirlaa dulu kita taktau apa background family tuh...

jadi parents nih bukan senang...antara skill yang perlu ada is detect jenis2 tangisan anak...nak susu lain, berak lain, sakit lain, takut lain, kena sampuk lain...kenalaa alert kenapa anak kita berubah perangai...kenapa tetiba nangis padahal lalu je kan...kat area flat aku nih ramai gak pengasuh...pagi2 dengarlaa drama swasta bebudak menangis2 pergi rumah pengasuh...pastu cuba compare ngan anak2 aku...ariana sekarang pagi2 memang menangis nak ikut kitorang gi keje...dulu masa kecik2 ok jer kengkadang tak heran pun...tapi dia cakap "nak ikut" bukan "taknak"...tapi nanti makcik teman dia kat muka pintu lambai aku, distract dia tengok kucing lalu ke...mikhail lak asal kena dukung dia ok...aku lambai2 pun dia tak nangis...so, aku conclude yang ariana nih mengada jer sebab dari dulu tak pernah nangis pun...

takde pengasuh yang sempurna...kena berlebih kurang...aku rasa aku dah pernah share benda nih banyak kali...buatla spotcheck amik anak awal dari biasa ker...check badan anak setiapkali amik dr taska...ajak berborak, tanya dia mkn apa, buat apa, cikgu marah ke harini? kalau tak marah, pujila sebab dia budak yg baik..kalau marah, tanyalah kenapa...pastu tanya balik cikgu tuh depan2..nk tanya pun beradabla..takut cikgu berdendam dilepaskan pada anak...banyakkan berdoa pada Allah kerana Dia sebaik2 pelindung...

No comments: