ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, December 8, 2014

30 Days Blog Challenge - Day 11 : Kenangan lucu zaman kanak2


Assalamualaikum :)


i think i'll skip 30 Days Blog Challenge Day 10 : What's in my bag coz its boring...so kita skip to Day 11
lama aku menung nak cuba ingat kenangan lucu masa kecik...mungkin ada tapi tak banyak...almaklum...sebab tak banyak tu yang kena fikir betul2...mostly kenangan ngan adik aku, zanalaa...zana nih clumsy and cepat gabra sket...

masa tuh bulan puasa...aku darjah 4, zana darjah 2...sekolah petang pulak tuh...so, aku yang puasa nih penat sketlaa...dah hampir waktu perhimpunan ajaklaa zana gi toilet...skali tak sampai toilet mata aku gelap, terus rebah...aku pitam...aku boleh dengar sekeliling cuma mata aku tak nampak apa2, nampak hitam jer...aku dengar zana melolong2 menangis...tak, aku tak exaggerate...memang dia melalak mintak tolong...aku dengar suara cikgu panggil2 nama aku...sambil tuh back groundnyer zana melalak panggil aku, "akak...akak...jangan mati akak..." nak tergelak pun ada tapi aku memang dah tak larat dah...cikgu sapu muka ngan air pastu barulaa beransur2 aku nampak sekeliling...

another one...masa tuh aku dah tingkatan 3-4, zana tingkatan 1-2 kot...tiap 2 minggu skali kitorang naik bas balik rumah mak...dari bandar baru sentul naik 1 bas jer ke wangsa maju...kitorang nih menggalaslaa baju2 kotor sorang 1 beg - penuh!! zana siap bawak keje kayu dalam paperbag...sebab beg berat, aku kuarkan duit tambang siap2...dompet aku pegang sebab leceh nak bukak beg...skali ada sorang mamat nih berdiri, tetiba mamat tuh cuba sentap dompet aku...apalagi, bertolak tarikla aku ngan dia...skali dia sentap kuat2 dia bawak lari...duit takdelaa banyak mana...adalaa dalam rm20++...budak sekolah kan...itupun duit kelas sebab aku bendahari...refleks kitorang - kejar...dengan beg sandang, dengan keje kayu mengejar pencuri tuh...keta punyalaa banyak tapi takde 1 pun yang menghulurkan bantuan...sambil kejar zana jerit, "oi, bak balik ic kakak akuuuu...woi!!!" dompet aku pun jenis lipat tuh, pencuri amik jer duit dia campak balik dompet...so, dapatlaa balik ic aku...huhuhu...kan bagus kalau ko mintak balik duit skali dik...takdelaa aku kena ikat perut ganti duit orang...

bila dah besar nih memang kelakarlaa bila fikir...hehehe...thanks adik for having my back... love you so much...uweekkkkkk...geli plak aih...

No comments: