ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, December 15, 2014

30 Days Blog Challenge Day 12 : 5 Wishlist

Assalamualaikum :)

5 jer? kalau ikutkan mana cukup...semua benda nak...kita kena tamak...doa pada Allah pun kena mintak banyak2...lagi banyak mintak ngan Allah, lagi Allah suka... :)

kalau tanya siapa2 pun jawapannyer mesti nak elok2 jer kan...nak tunaikan haji, nak kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, dikurniakan anak2 yang soleh, dipanjangkan umur, untuk semua orang kita nak macam tuh...tak kira untuk diri sendiri, orang tersayang atau seluruh umat...kan? :)

so kali nih aku senaraikan wishlist dari segi kebendaanlaa...materialistik sesekali...huahahaha...inshaaAllah kalau Allah beri rezeki lebih, ini yang aku nak...

1. aku nak ada rumah atas tanah...tapi nak rumah taman...semi d ker...suka rumah2 macam kat kuarters pegawai putrajaya...tak nak banglo sebijik sebab aku suka hidup berjiran, sama2 amik berat, ada aktiviti surau, gotong royong (macamlaa ko tuh rajin sangat, nak mengemas rumah sendiri pun berchentaaa...) apa2 leh mintak tolong...tukar2 lauk...hehehe...

2. dah ada rumah, nak walk in wardrobe. fullstop. pompuan mana taknak? cer habaq mai...


xyah besar2, camni pun cukup...kalau master bedroom yang besar tuh boleh allocate hujung bilik buat gini..


nih pun simple n sweet jer kan...i loike!!!

3. nak walk in pantry jugak. yang ini fefeeling nigella lerr nih...dengan harapan bila dah lengkap semua barulaa datang mood nak masak hari2...hehehe



kenwood patissier nih pun wajib ada kat dapur nih...

4. nak gi holiday luar malaysia setahun sekali, dalam malaysia every cuti sekolah...hahaha...kalau orang lain rasanya dah jadi rutin kot...aku jer baru nak berangan...hehehe

5. nak anak ramai...tapi doktor kata boleh 2 jer lagi sebab aku dah cser 2 kali...aku tau, Allah lebih tau apa yang terbaik untuk aku...samada 2, 4 atau lebih aku berserah kepadaNya...

masa kecik aku ada angan2...ok, ini adalah impian aku dululaa...aku selalu cakap kat orang kalau aku ada 1 juta, aku nak buat 3 rumah banglo untuk diwakafkan...(masa kecik takdelaa sebut wakaf but yeah, u know what i mean) 1 untuk orang2 tua, 1 untuk anak2 yatim and 1 untuk buat nursery jaga baby2 comel yang hanya aku approve sebab segala perbelanjaan aku yang tanggung...takyah bayar fee, susu, pampers sumer tak payah...hahaha...aku siap usha bebudak kecik kat padang mainan konon pilihlaa...yang nih boleh, yang tu tak boleh...eee...jahat giler nak pilih yang comel2 jer...wei, semua baby pun comellaa...

naivenyer aku masa tuh...sejuta tuh kalau dapat sekarang pun belum tentu cukup untuk bina sebijik rumah inikan pulak 3 bijik?! hehehe...takpelaa...yang penting niat tuh kan...pastu antara angan2 aku dulu aku nak buat mesin atm...semua orang susah boleh datang amik...tapi limit sehari seploh hinggit jer...hehehe...seploh tuh nak survive sehari pun belum tentu...adoiii...


kadang2 benda yang indah/baik kita tak mintak pun tapi Allah bagi jugak kan :)

No comments: