ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday, March 8, 2015

30 Days Blog Challenge Day 16 : Siapa, bagaimana saya 10 tahun lagi


Assalamualaikum :)


ini cabfie namanya...

ok , bila tengok draft rupanya aku publish 30DBC Day 17 dulu...yang nih tertinggal...mohlerr upkan...

kalau dulu masa sekolah, cikgu suruh isi borang...letak 3 cita2...biasalaa...family tak ramai yang berprofesion, so balik2 tulis guru, peguam, doktor...bukan minat tapi sebab common...pastu besar sikit aku tulis pramugari sebab tengok tv cam best jer naik flight gi sana sini...pastu abah dapat tau, ditarbiyahnyer aku...terus insaf...then baru aku perasan aku minat art...p.seni aku selalu dapat A...siap tolong buatkan keje seni orang lagi...tak cantik boleh pulak orang tuh marah aku...huhuhu...and sebab minat artlaa aku pilih multimedia sebab cikgu matrik aku suggest since aku minat art...pastu now keje bahagian financing...jauh giler konanyer...

kalau ditanya nak jadi apa 10 tahun lagi, aku nak jadi WAHM (working at home mom)...aku taknak jadi SAHM (stay at home mom) sebab nak jugak merasa pegang duit hasil titik peluh sendiri...aku suka baking and art...so masih xtau bisnes apa yang patut aku buat...benda yang nak terfikir nak buat pun dah melambak2 orang lain buat...dalam family sendiri pun ada jer yang jual cookies, cake semua tuh...ok, jom fikir yer...fikiiirrrrr....fikirrrr...fikirrrr...

10 tahun lagi aku umur 44, mungkin aku dah ikut cikgu balik melaka...sebab memang itu yang dia nak...cuma aku jer yang masih berkira2 sebab rezeki kami sekarang di sini...dapatlaa cikgu buat kelas tusyen, anak pun makcu aku sendiri yang jaga...keje aku pun Alhamdulillah taklaa sesusah mana...

hmmm...sebenarnya kan...aku nih jenis yang kena ada dorongan nak buat sesuatu...aku bukan jenis yang cepat jeles dengan kejayaan orang...kiranya takde rasa tercabar, nak sahut cabaran ke hapa...kalau orang cakap susahlaa...ko takleh buat nih...aku akan fikir, haa yelaa kot...tengok orang sambung belajar, aku cuma fikir good for her...takde pun rasa nak sambung belajar jugak ke apa...cikgu pun jenis tak kisah aku nak buat apa pun...nak buat, buat...kalau taknak pun takpe...hmm...rasa tepu jugaklaa kengkadang life nih balik2 sama jer rutin nyer...tapi aku mudah down kalau orang kutuk2 ke apa...kalau kat melaka, anak2 mungkin bertambah, ariana pun dah masuk tingkatan 3 inshaaAllah...kena fokus utk exam dia...prepare dia nak masuk asrama form 4 nanti...bila duk melaka, aku dah tak keje ofislaa kot...keje mengemas rumah and melayan anak2 jelaa rasanya...weekend jer aku drive ke KL jumpa sedara mara...

walaupun duduk rumah, aku nak ada aktiviti sendiri...nak pegi kelas belajar mengaji...maksud aku belajar dan faham alquran bukan setakat baca jer...aku nak jadi agen dropship ke apa...dapat income untuk belanja sendiri pun jadilaa...cukup untuk hulur kat mak abah tokcik, cukup untuk beli keperluan sendiri sesekali...dapat tolong bayarkan bil sikit2, dapat belanja anak2...see, cita2 aku tak besar pun...lebih kurang macam tulaa agaknya aku 10 tahun lagi...kalau panjang umur...inshaaAllah

No comments: