ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, August 23, 2010

am i a bad mother?


actually dah lama nak post entry nih tapi tak sempat/lupa/banyak lagi benda lain nak buat...it's about ariana...ariana nih macam insect attractor...dia baru 7 bulan tapi parut kemain banyak...kena gigit sana sini...bukan nyamuk jer, semut halus, n serangga penghisap darah yang lain pun join sama...sian dia...tanda tuh biasanya bulat merah sebesar seposen then ada dot kat tengah macam berair sikit...macam kudis buta...dan akan meninggalkan parut hitan bulat2 yang sungguh tak comel...so, bukan nyamuklaa nih...makcu kata tungau...tapi aku baca tungau cuma ada kat kucing n anjing...pijat ker?



petang aku amik dia kat nanny dia lam kul 6.30pm dia dah siap2 mandi then malam kalau dia iyak jer baru aku bukak seluor dia tukar pampers...kalau tak, macam tu jugaklaa aku hantar dia ke nanny(makcu memang bahasakan diri dia nanny ngan ariana) dia the next morning...lagipun aku hantar awal kul 6.15am, takkan nak mandi kan?so, aku tak tau insects nih datang dari rumah aku ker or dari rumah makcu...


selalunya kalau ada tanda baru, makcu akan sms aku tanya napa badan dia tanda2...tapi pelik gak coz kalau weekend elok jer pulak, takde pun kena gigit...so, kitorang lepas amik dia selalunya akan bukak baju, seluar, pampers dia n check ada tak insects or tanda baru...kalau takde, oklaa...




tapi besoknya ada jugak kena gigit...so, kitorang agak mesti dari rumah sana nih...rumah makcu a.k.a rumah opah is rumah kampung..so, maybe adalaa insects yang merayap...ariana kecik, manalaa dia tau nak tepis2 ke garu ke hapa...tahan jelaa...klau dah tak tahan apalagi, meraungla member...kalau tido malam, kalau dia nangis2, bagi susu pun taknak, otomatik aku bukak lampu, bukak baju seluar dia belek2...takde plak...mau mengigau tau kalau buat gitu slalu...tapi kengkadang besoknya aku citer kat makcu then petang tuh makcu bagitau patutla dia bangun banyak kali malam tadi, ada tanda kat bahu n lengan...alahai, cian anak mummy...


ada beberapa kali tuh makcu nak mandikan dia, ada BANYAK tanda kat atas kepala dia...aku ingat2 balik aku hantar dia selalunya pakai topi n dia tengah tido, tanya makcu rupanya makcu tidorkan dia balik ngan topi2 skali so maybe semut halus merayap2 n ketip2 banyak kali kat tempat sama...since that aku pesan jangan tidor kan ngan topi...n kalau dia tido, makcu nak tinggalkan dia, serkup dia ngan kelambu...



tapi nak kata kat sana jer dia kena takleh gak...baru2 nih aku detect kalau dia tido kat babycot dia, ada jer tanda kena gigit...ada skali tuh tido petang aku letak dia kat babycot coz aku nak buat keje kat depan...nanti bising dia jaga plak...skali bila dia bangun, haa amik...besar sebelah telinga anak dara nih...tapi tak nangis plak...sib baik tak masuk telinga...


alan macam tak bape berkenan nengok tanda2 nih sumer...yelaa princess dia...puas kitorang kombah tilam, selimut, cadar, tak jumpa apa2...apa lagi boleh aku buat?setakat sapu krim gamat/balm/lotion for prevention jelaa...am i bad mother?aku nak sedapkan hati aku bagitau alan, takpelaa...as long dia tak nangis, sihat...takpelaa...aku pesan kazen aku a.k.a anak makcu aku yang paling kecik (taklaa kecik sangat pun, dah darjah2), jangan tangan melekit2 pegang makanan nak pegang baby, nanti kena gigit, aku gigit balik...dengar cam ganas tapi makcu aku jenis cool, dia tak kisah aku tegur anak dia...nakal pun...


so, sekarang ariana tidor ngan kitorang menyelit kat tengah2...dia dah tak tido babycot dah...kemain lasak siap berdepek2 muka aku...pusing 1 pusingan anti clockwise...aku tanya alan bila nak bagi ariana tido sendiri balik?i pun nak menyempits2 nih...hehehehe


No comments: