ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, August 25, 2010

patah tangan sebelah...

huhuhu...bukan tangan aku yang patah tapi hp aku rosak...maka ibarat tangan patah sebelahlaa...kan hp tuh 1 keperluan...tetiba skrin hp aku kaler putih jer...takleh nak baca sms, takleh nak tengok gambar, takleh tengok note, takleh set alarm, takleh tengok phonebook! camna nak kol...kalau orang kol, ko kena teka suara siapa...err...cam contest kat hotfm laa plak..."hotfm...hotfm...hotfm"...haa tau ke sapa?sayang hp nih...lama pakai tau sebelum kawen lagi...cantik lagi takde calar balar pun...pompuan jaga elok jelaa...cuba compare ngan hp N73 alan yang dah kopak2 tuh....huh...jauh panggang dari api...walaupun dah jatuh berkali2(errrkkkk...kata tadi pompuan jaga elok2?!!!!)...tapi body dia cam baru wa cakap lu...tapi itu semua dah tak penting kalau dah takleh guna...aku lum survey lagi kos baiki...kalau mahal, baik beli baru...ye dok?


alahai, larilaa bajet nih...last sunday bru jer swipe almost RM500 beli gadget baru (ini nanti aku citer dalam entry lain)...alan pun baru jer tukar hp dia last week...takkan nak kuar duit lagi...RM500 kira banyak bagi aku yang sayang duit nih...alan dari hp N73 tukar ke iPhone cap cina (nih kena tipu) tukar lagi sekarang ke sony ericsson experia...wah...padahal hp aku lagi lamaa dari dia...before this N70 aku pakai 3315...haaa...tak lama tuh?dari zaman belajar sampailaa 3 tahun lepas...


aku beli N70 nih pun sebab masa tuh alan posting kat pahang, nak 3g ngan dia...aku beli sebulan sebelum kawen...dah tuh...lepas kawen mesti windu2...nak laa tengok muka kekanda hamba kan...itu pun aku siap cakap kat apek tuh "i mau hp nokia (suka sangat nokia coz very the user friendly) ada 3g yang paling murah punya"...apek pun tunjuk kat aku hp tuh...tuh pun tak murah tuh...dengan upgrade itu ini, almost 1k gak masa tuh...aku bajet nak pakai 7-8 tawun laa...sampai ariana masuk sekolah...sampai aku rasa takmo kuarkan hp dari dalam beg bila dia berbunyi...


tadi aku ushar2 website nokia...kalau nak tukar baru pun aku tak mau yang canggih2 bebenor...tak koser nak explore...syaratnya ialah :


-leh cakap, sms, mms (of coslaa...apa motif beli hp takleh cakap kan?)

-bukan touch screen or qwerty button (sangat benci butang kecit2...lagipun kat opis dah pakai kebod...dahlaa kan)

-mesti leh 3g (aku slalu gak 3g ngan adik, abah, alan tunjuk progress ariana...)

-ada simple apps cam blutut, radio, music, video n organiser n GAMES (penting di kala bosan!!!)

-leh amik gambar cantik n memory BESAR (nak simpan gambar model aka ariana banyak2)

-striking kaler - pink or red (tapi kalau dah takde, kaler putih pun ok)


so, tadi ushar punya ushar maka sudah jatuh hati dengan yang nih :




*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



6700 slide...cantik tak? memula ushar 6700 classic tapi cuma ada kaler hitam n silver jer...BOSAN!!! then pusing punya pusing jumpalaa buah hati nih...kalau dah kata buah hati kenalaa beli kan kan kan?hehehe...ada 6 kaler tau...semua cantik2...selain kaler shocking pink nih ada kaler deep purple, turqoise, red, lime green n raw aluminium...waaa...i loike very much...harga pun cam ok lagi below RM800.00...kalau aku tolak dedua hp N70 ngan N73 tuh top up dalam 300 leh dapat tak?

No comments: