ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, November 4, 2010

WDO : Wife's Day Out

haha...mesti ada yang berdebar nak tau apa jadi kat ariana last weekend kan?(ader ker?perasanlaa alin nih)...it turn out just fine and i had a blast with my girlfrens...sampai rumah kul 7.30pm...opppsss...mummy lambat sket from estimate time arrival (ek eh macam order barang online lak)


but every hour aku call laa tanya ariana buat apa, nangis ker tak, aku siap buat jadual bagi kat fina (my youngest sister) bila ariana susu, tido, makan, kudap, tukar pampers, main n aku ada gak tinggalkan lots of stuff for "what if dia nak jalan, what if dia sejuk, what if bla bla bla..." kira melambak gak aku tinggalkan barang dia...bukan apa, supaya senang mak aku nak jaga...kang sudu takde ker, botol tak sempat cuci ke, kan senang ada substitute...

ariana dilayan oleh ramai dayang2...my sis zana balik at noon pun ada...oh, to adik n fren : tq for the cute hippo n mr bean's bear for ariana...to mak n fina : terima kasih daun keladi...
alan balik dalam kul 4pm then dia g lepak rumah mak jap then bawak ariana balik. mak bekalkan homemade mashed potato lagi untuk makan petang...alan suap then mandikan, bagi susu, tidokan, by the time aku sampai rumah, ngam jer dia bangun n menyusu ngan aku...told you it could be that bad...yayy, lepas nih leh buat lagi...g dating ngan hubby plak ker...hehehe

while aku plak, pagi tuh aku mintak alan hantar aku on his way to work at 6am. then aku n ariana sambung tido until 7am. feed her bm then dia sambung balik while i prepare her food and her bath...after makan, mak n fina bawak dia jalan2 dalam keta sambil nak hantar zana kat lrt station, sempatla aku gosok baju n kemas2 barang. after that bathe her n feed her milk then dia pun tido...cantik jer timing coz aku pun dah nak kuar...aku naik lrt sampai bangsar then alyn n maya fetch me...(notice that alin n alyn are 2 different person ye)

baliayu spa sanctuary @ bangsar

sebelum treatment

alyn n mona enjoying the refreshing foot bath

after treatment...aku buat pose gitu kengkonon dah glowlaa...ceh...sama jer aku tengok...


kat spa memula tunggu kat lobi for the rest then we pair up coz 1 room can only fit 2 person.aku masuk ngan ila, alyn ngan mona, noni ngan maya. our 3 hours well spent 1stly with foot bath-body scrub-body n foot massage and ended with a glass of ginger tea...waaa...refreshing i tell you...lama tak berurut nih...dapat lak makcik urut yang sangat best from bali...dia memang keturunan bidan, siap urut naikkan peranakan lagi tau...which i didnt get the chance to do it before...sapa2 nak berurut dgn dia without the spa pun boleh datang ke rumah dia kat bangsar...

so, gambar aktiviti di spa takde...cuma gambar nam mere naam yang terlibat jer ada...dah tuh tengah kemban2 takkan nak bergambor pulok kan?


finishing our day with late lunch @ delicious and window shopping...ahhh...what else could a girl ask for...a real shopping spree, maybe? from left : alyn, ila, maya, noni, mona


2 comments:

maylyn said...

bile nak kuar lagik :D ??? aku rasa its been a few year kan before this outing.

aLin arLene said...

lepas nih kita plan for honeystar next year plak...aku sanggup jadi organiser tapi please giv ideas k...