ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, January 9, 2012

ariana ketegur?

[pesanan penaja] aku nak try font kecik, supaya entry tak nampak panjang sangat...ker kecik sangat?



datang ofis pagi tadi rasa puas. puas dapat duduk rumah 2 hari, really kemas rumah, laundry and berehat. macam pelik pun yer bila aku tak kisah tak kemana2. hari sabtu tuh lagilaa. aku n ariana langsung tak keluar pintu. pelik tapi benar. maybe last weekend is just too much for us. puas tau bila semua benda bersih, kemas jer pastu dapat rest. even cikgu also feel satisfied dapat rest 2 hari. ahhhh...selain mengemas, aku memasak jelaa. lama woo tak masak. rindu. bosan pun ye bila makan lauk beli hari2. nothing extravagant cuma lauk2 simple jer. cuma adalaa buat baked mac n cheese on saturday. itupun sebab tekak teringin plus frens, din n lily n their doter nak drop by. makan ramai2 baru best.



Alhamdulillah ariana pun dah tak meragam macam minggu lepas. setakat mengigau sikit2 tuh adalaa tapi dah tak sakit2 perut di tgh malam dah. dah kembali menyusu every 3 hours walaupun cuma 4oz. before this 6oz. tapi still oklaa daripada taknak makan minum apa2 for 5-6 hours. khamis lepas makcik aku panggil jiran dia - kak is yang selalu urut aku tuh. dia tengok ariana katanya ariana nih macam kena ketegur. bukan yang jin masuk badan merasuk2 tuh tapi angin tak elok masuk n duduk terpendam kat perut dia. thats y dia taknak makan coz tak selesa. so, dia akan urut ariana 3 hari berturut2.



1st day, khamis tulaa makcik aku citer kak is urut belakang. ariana nangis2 cakap "dah mama" tapi tak pulak lari. dia baring jer sambil nangis2. tak lama. 5-10 minit jer. ariana kentut2 lepas tuh ariana start berpeluh2 then berak banyak. makcik aku suap makan, dia makan dalam 5-6 suap then habis susu 6oz. lepas tuh dia aktif balik. baru aku tau before this ariana sebenarnya tak aktif sangat. dia main tapi lebih banyak duduk. tulaa, kalau husband yang hantar, amik memang dia hantar amik jelaa. kalau aku selalunya aku tanya dia buat apa, makan apa. senang nak detect kalau jadi apa2. not that i doubt my aunty tapi bebudak kan. mana pandai cakap lagi. makcik aku ok jer kalau aku tanya2 coz dia pun mak, dia pun faham. lagipun itu kelebihan hantar kat sedara sendiri. malam tuh ariana dah tak nangis tepuk perut dah. dia bangun susu 2 kali then mengigau sikit.



masa memula aku dengar tuh tetiba rasa sebak sebab aku tau kak is urut memang sakit. walaupun sebenar tak kuat mana pun. dia guna 2-3 jari jer. maybe sebab dia urut tuh tempat yang betul2 bermasalah so dia trigger saraf tuh. tapi lepas tuh kalau dia urut balik, ko dah ok dah. tak sakit sangat.



2nd day, jumaat tuh kak is urut kat tapak kaki n bahu pulak. pun sama. lepas tuh ariana makan n susu macam biasa. aktif main2. aku datang petang nak amik dia pun ceria jer. malam tuh susu 2 kali but still mengigau sikit2. makcik aku suggest bawak gi jumpa ustaz pasal mengigau2 tuh tapi aku tak tau nak gi mana. lagipun tak serius mana pun. cuma merengek2 2-3 kali. yang komplen cikgu jelaa coz dia nak keje the next day. kesian cikgu coz sejak mengajar sekolah petang nih, jadual dia pack from 10am sampailaa 10pm. pagi meeting. habis sekolah nak mengajar tusyen pulak.



so 3rd day would be today. kita tengoklaa nanti macamana resultnya. maybe after the last milk at 12am ariana takyah bangun susu langsung until morning macam dulu? dapatla mummy n babah tido dengan lena for at least 6 hours straight. hehehe...

No comments: