ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, January 5, 2012

dah pandai nak puasa

ok, malam tadi aku tido kat bilik aku balik becoz the nite b4 ariana merengek2 sakit perut n muntah few times. cikgu plak being a father just check tak kembung maka di tepuklaa anak walaupun anak taknak tido. pukul 7 pagi baru masuk bilik aku bagitau then aku kerah cikgu amik ubat muntah, ubat angin n minyak yuyi and after consume all the meds and sapu minyak, barulaa yana tido. kesian diorang. taknak susahkan mummy, end up both pun restless.


malam tadi pun sama. lepas amik kat bs, yana langsung taknak minum susu. adalaa makan biskut 1-2 keping then minum air masak jer. tgh mlm ada few times dia merengek aku bangun buat susu end up buang begitu jer coz dia taknak. bayangkan dari 6pm semalam until this morning dia cuma makan biskut tuh n air kosong. susu adalaa dia teguk setakat 1-2oz buat hilang haus kot. pelik aku, tak lapar ker? pastu dia sakit perut tuh aku suspek masuk angin. yelaa, tak makan kan. kalau kita pun pedih perut.


actually dari hari family cikgu datang lagi dia taknak makan. 2 hari cuma mamah biskut n susu. masa tuh ok lagi coz at least dia nak gak minum susu. berat baru nak naik lepas demam harituh nih makin susut balik. opah aku pun dah tegur apsal leher ariana makin panjang. nampak kurus jer. beli bihun sup feveret dia pun tak jalan. masuk hari ke3 aku buatkan megi ayam. lantakla orang nak kata apa janji anak aku makan sikit. pun 3-4 suap jer. Alhamdulillah kat rumah bs, dia makan gak bubur sikit. makcik aku rajin layan dia makan sambil bawak jalan2 sekitar rumah, duduk kat buaian. tapi tulaa takkan tgh malam aku nak bawak dia jalan2 kot kan.


kesian aku tengok dia sakit perut. "wot...wot" (sakit perut) pastu golek2. aku paksa dia minum susu, boleh dia cakap "nanak" pastu bila dia dah diam cikgu cakap elok2 kena minum susu, nanti sakit perut. dia leh cakap "tak yah laa" isyh...camna nak buat eh? tapi siang bs kata dia ok jer. main2, aktifla. jeles tengok anak2 orang lain berselera makan sampai rampas2 pinggan. aku nih, kalau ariana makan habis setengah mangkuk pun aku dah seronok sangat dah. excited kalah anak lulus periksa. ker memang ada phase bebudak macam ni haa? anak korang ada problem macam nih tak? korang buat apa kalau diorang taknak makan? nak paksa pun dia luah balik. hmmm...

1 comment:

ashra said...

alin,
kita gengla.aleesya pun bkn jenis pemakan.smpi skang pun.makan portion pun sket je.

btul2.jeles tgk anak org yg selera makan..
anak kita,kalu nasi sejemput tu dpt abes,siap pujikan good girl.keke.