ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, February 4, 2014

balik kampung oooo balik kampung

Assalamualaikum :)

cuti CNY+hari wilayah tak kemana pun...balik kampung cikgu pun tidak sebab tak kosser nak berhimpit kat hiway...kitorang dalam proses nak pindah rumah so berulang ke rumah baru untuk cuci, hantar kotak2 kecik, amik ukuran, bersihkan apa patut...banyak kedai hardware tutup jadi tak dapat nak mengecat...sebenarnya lambat lagi nak pindah betul2 sebab banyak benda nak kena repair dulu...and berat hati nak pindah sebab dah suka sangat ngan environment kat rumah comel aku nih...jiran terbaik sangat...parking depan mata...amenities melambak giler walking distance plak tuh...nantilaa aku citer lenkali...

ini citer masa cuti 3 hari thaipusam tuh...kitorg suka balik bila ada cuti KL tapi melaka tak cuti...sebab masa tulaa ibu ayah banyak masa kat rumah...kalau melaka pun cuti, penuh undangan kawin ibu ayah kena pergi...tak dapatlaa nak lepak2 borak2...tak banyak citer, aku letak caption kat gambar jelaa eh...


kat kampung atok jer boleh berlarian gini...mummy takyah risaukan kereta ker, taik kucing ker, jatuh pun ko bangunla sendiri ye nak...setakat jatuh kat rumput, tak sakit pun...tapi mummy still kena monitorla...mikhail nih kengkadang mengutip jugak...



orang kuat bila balik kampung...memang kalau balik cikgu tak rehat sangat...ada jer keje...masa kitorang sampai, ngam2 asar...tak sampai sejam, chandelier kat hall tgh tetiba jatuh atas meja kaca...berderai and jauh jugak sebaran kacanya...sebbaik semua kat dapur tgh minum petang...jenuhlaa cikgu n ibu kemas segala kaca tuh...kena sapu, vakum mop, vakum lagi...bahaya takut bebudak terpijak kaca...keje aku adalah guard bebudak jangan nak menyibuk jugak kat hall...


teman bermain dan bergaduh...abang amirul dah pun masuk darjah 1


waktu yang dinanti2 oleh bebudak nih...baby yang pandang kamera tuh anak asuhan biras aku...baik sangat...tak banyak kerenah...abang asyraf yang dah darjah 6 jeling jer tak dapat join...hahaha



mak teh the life guard...cetek macamana pun air, kena monitor gak...


yana n kak athirah


hensem boy mummy


abang amirul


kali nih balik, ayah ada projek nak reban ayam...serik ayam lari ikut jantan lain...lepas nih korang takleh bebas dah...berkeliaranlaa dalam nih jer...



kita tengok babah buat keje dari dalam bilik jer k...


petang amik peluang bawak ariana pegi potong rambut kedai nyonya...aku pun selalu potong sini jer...murah gila hokeyh...kalau rambut aku rm6 jer...ye sila percaya rm6 sahaja tapi takdelaa nak pesen2 sangat...aku pun takla cerewet sangat...siapala nampak pun...pernah jer aku potong sendiri rambut pastu datang sini kasi trim balik...rambut yana nih aku trim depan yang dah mencucuk mata tuh n belakang sikit baru rm4...berbaloi2...cuci and blow rambut baru rm7...kalau aku banyak masa, memang aku cuci and potong skali...total baru rm13...mana ko nak carik macam ni kat kl? dia cuci rambut sejam...sedap kepala ada orang urut2...



and of cos makan tak henti2...ibu nih suka jamu anak2 makan...masak jer kejenyer...kalau dia nak pegi kenduri pun duk sibuk masakkan untuk kitorang...memula dulu macam sentap jugakla sebab macam aku nih tak reti nak masak plak tapi lama2 aku redha jelaa...dah memang anak2 nyer balik nak rasa masakan ibu, ibu pun memang suka masak...aku pun dapat rehat, cewahhh...tgh breakfast, ditanya nak makan apa for lunch...tgh lunch, ditanya nak makan apa minum petang nanti...malam dah tanya nak breakfast apa pagi besok...gituuu...tapi balik sebulan sekali dua oklaa...kalau hari2 ko buat gitu ada yang kena hempuk ngan senduk...hahaha


kat sana hari2 menu tak pusing jauh...sambal-masak lemak cili api-goreng2-rendang kalau rajin...yang lain ayah kurang suka...kalau aku nak makan sayur, aku masakla sikit coz diorang semua tak makan sayur...even orang kampung, ulam pun diorang tak makan...nih ada gaya anak2 aku pun dah terikut tanak makan sayur nih...hmmm


last round sebelum balik kl


babai atok nenek...nanti mikhail ngan kakak yana balik lagi yer...

2 comments:

ayukhairy said...

Kan..klu blk kg mcm2 aktiviti..lg2 acara makan2...

aLin arLene said...

haah...tu yang makin boolat...balik kampung skali skala oklaa...kalau lama sangat tepu gak otak xtau nak buat apa...