ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, March 4, 2014

impian rumah idaman

aku nak share plan asal untuk rumah idaman aku...kita story benda yang tak menjadi dululah yer...tema aku warm livingroom, bright kitchen, cozy bedroom...haa gitulaa memula plannyer...


living room

aku tengok gambar nih, aku berkenan pulak nak buat striped wall gini...ada border kayu kat tgh pastu belah atas striped besar2, belah bawah plain...nampak fresh kan? tapi nak warm, kaler aku nak guna 2 tone of grey...tapi cikgu dah try cat stripe kat bilik kecik, line semuanya tak smooth...nampak berurat2...kontraktor cakap sebab dinding tak licin...camna pun cat gelap memang boleh serap masuk...melainkan plaster balik dinding dengan simen halus bagi smooth...isyh...tak kosserla...so, stripe takleh buat, border pun tapayahla...wallpaper, buat masa nih tak penting...itu bila dah pindah masuk pun boleh buat...kita cat plain jer dulu...


cantik kan? tapi memang kena kreatif and teliti nak design stripe multicolor nih...


bilik tidur utama

aku suka ada tempat duduk kat tepi tingkap macam nih...feeling2 rapunzel sangat tau...kengkonon tunggu putera berkuda datang panjat menara...hihihi...tapi master bedroom aku tak besar, kita buat yang mana boleh jelaa...nak cat n pasang railing tinggi ke siling macam nih...aku nak bilik yang cozy tapi xpilih lagi warna cat...any idea?

bilik tidur kedua, aku nak cat kaler pink...konon bilik ariana/guest roomlaa...KALAU dia boleh tido sendiri...aku nak letak tilam queen and somethrow cushions jer...almari sebijik, cermin and wall shelf. done

bilik tidur ke3 buat entertainment room, bilik tv, main ps ke, tgk dvd ke and bilik main...almari bebudak and toys pun letak sini...kira bilik nih macam stor gaklaa...dah, itu jer bilik2 nyer...


balcony

nih lagi satu plan nak buat kat balcony...cantik kan...rumah aku tingkat 17, bolehlaa memalam nak lepak menikmati pemandangan...TAPIIIIII aku gayatt...buatnyer anak2 panjat bangku tuh nak jengah ke bawah? nauzubillah...so plan nih kiv, n grill akan sentiasa berkunci...and kunci kita letak tempat tinggi...anak2 kalau korg nak panjat grill sampai ke siling pun, silakanlah...



dapur

dapur aku comel jer...adalaa besar2 macam dalam gambar kat atas nih...asalnya kabinet dah ada...tapi bahagian sinki tuh leaking so table top n part of kabinet belah bawah dah nak roboh...alang2 nak kena buat yang bawah, kita tukar skali pintu atas kasi coordinate...part nih aku cerewet sikitlaa...and mostly aku keluar duit B aku ke sini so haruslaa cerewet kan...dapur, oven, hood, sinki dah beli...tinggal nak build in kabinet and pasang...nanti detail before and after aku citer lain entry k...


aku nak kabinet warna putih and ada pintu glass frosted kaler green macam kat atas nih...tapi aku tanak bingkai aluminium gitu...aku lagi suka design klasik tak lapuk dek zaman...and aku suka clean line...kabinet semua sama saiz jer...tanak pintu besar kecik lebar tinggi campur aduk...and aku suka kayu tapi aku tau kayu mahal so nak nampak macam kayu, tapi murah boleh? hehehe


haaa...macam nih...nampak tak clean line, kayu, ada knob, ada glass, kemas jer kan?


rabu harituh dah start dah keje2 kontraktor, we'll see the result nanti k...lepas nih kalau tak rajin masak jugak taktaulaa...

No comments: