ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, November 4, 2014

30 Days Blog Challenge - Day 1

Assalamualaikum :)

baca blog sana sini diorang duk buat 30days blog challenge tuh...in a way bagus gak coz kadang tak tau nak update apa...kadang nak citer something pastu fikir balik, relevan ker nak citer? setakat beli barang biasa pun nak citer ker? pegi makan ayam kunyit pun nak bagitau? (ada dalam draft, nampaknyer kenalaa delete pasnih :P) tapi kita taktau kadang pegi makan biasa2 tuh yang orang nak baca coz diorang pun mencari tempat makan yang murah dan sedap (ok, ada alasan, leh up next entry...hehehe)



aku takdelaa nak buat hari2...bukan ramai pun yang datang sini...yang jenguk2 tuh, welcome to my blog...citer biasa2 jer...maybe entry2 dalam nih nanti jadi kenangan ngan keluarga, kawan2, family semua...takde niat nak riak ke apa...takde barang2 branded sini yer...and bukan jugak blog jalan2 or makan2 or kecantikan...just a simple mommy melayan her kids :) 

so for the 1st day nih disuruhnya post a recent picture and 5 fakta pasal diri sendiri...auuu...malulaa pulak...nak cakap pasal diri sendiri susah sket kalau orang tak tanya...jap aku cuba fikir...ok



selalu selfie tapi jarang sangat post kat sosial media...so gambar kecik cukup *tutup muka, intai celah jari*

1. Sangat mudah terpengaruh - ok, nih bahayalaa kan...tengok iklan tuh nak beli, tengok orang pakai nih, nak cuba jugak...orang explain pasal something, join...setakat nih dah few MLM yang aku join...tapi lepas few month rasa takleh cope so separuh jalan jer...so sekarang memang cuba elak dari mendengar mana2 talk bukan skeptikal kat produk ke apa cuma aku tau aku takleh buat...

2. Tak suka membazir - especially makanan...hahaha...rasanya nih kalau kengkawan kat opis nih dah taulaa kot...asal ada makanan tak habis kat rumah memang bawak ke opis...kat rumah tuh kalau ada baki sambal or kuah kari ker, isi dah takde memang recycle balik letak benda lain plak...sayang ok...cili tuh berbeli bukan main petik jer...kalau dah terpaksa buang pun memang mulut tak berhenti cakap sayaaangnyer...sayangnyerr...

3. Anak Sulung - dari 7 beradik campur...my parents dah divorced since aku n zana kecik and they remarried...so dari belah abah another 2 siblings, emilda n emir...dari belah mak another 3 siblings, fatin, boy (faris) n fina...ni bukan citer sedih ke apa dah jodoh diorang gitu kan tapi oklaa banyak adik beradik nih...macam2 perangai ada...tapi aku nih kakak yang agak tegas...not really anyone's idol sebab selalu membebel...

4. Not a branded person - barang2 aku tak branded pun n belum datang keinginan nak pakai lagi...tak tau plak apsal tang 1 nih aku takde terpengaruh sangat...maybe sebab aku nih jenis sayang duit lebih dari sayang trend...hahaha...i mean adalaa ikut trend tapi brand biasa2 jer...and aku memang set nilai pada semua benda yang aku nak beli...contohnya kalau handbag aku takkan beli yang value lebih dari rm300. kasut maybe limit rm200 jer. baju rm100. baju anak2 tak lebih rm100/piece. kurang takpe...hehehe...tapi aku tak berkira sangat bab enjoy...like, nak pergi bersukaria...makan/tiket wayang,playland/hotel jenis yang still boleh langgar skali skala...

5. Laser - bak kata cikgu and mak akulaa...duluuuu...aku tak perlu menjerit2 kalau nak marah seseorang...cukup dengan nada rendah aku dah boleh slice hati orang...hmm...nih bukan fakta yang elok pasal diri sendiri tapi still fakta...sekarang nih bila dah ada anak2 aku mula belajar sabar...kalau kena marah aku diam dulu...dalam kepala ligat tuh dialog2 nak menjawab...tapi sekarang aku lagi kuat membebel...huwaa...adakah ini sindrom dah makin tua? Ya Allah, kuatkan iman dan tingkatkan kesabaranku...amiin

2 comments:

Miss Moon said...

yeyyyyyyyyyyy jom buat jom buatttttttt

aLin arLene said...

segan sebenarnya nak buat nih kak moon...tapi kadang tepu gak xtau nak update apa...ehehehe