ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday, November 9, 2014

30DBC Day 2 : 5 Cara memenangi hati anda



ok, ni lebih kepada mengimbau kenangan dululaa eh...5 perkara yang membuatkan alan memenangi hati alin...ecewah...geli plak aih...

1. muka melayu tulen...walaupun aku suka citer korea...pelakon hollywood yang encem2 tapi untuk dijadikan suami, suka tengok muka alan tuh melayu betul...kira takde ragu2laa dia campuran mana...hahaha...

2. tidak merokok...my abah tak merokok...and my husband pun haruslaa bukan perokok...Alhamdulillah, dapatlaa seperti yang dihajati...sebab kalau dia perokok, memang takkan adalaa 2nd date...takde 2nd date, takdelaa kapel...takde kapel, takdelaa kawinnn...hahaha...bab nih memang tegaslaa sebab aku xtahan asap rokok...dari jauh pun dah boleh bau...memang terbatuk2laa...moga anak2 aku pun macam babah diorang...

3. tidak manja kededek sangat...hmmm...best gak dapat suami manja kan tapi taknaklaa selalu sangat nak menyendengggg jer...patutnya kitalaa yang manja terlebih dari dia...dia kan pemimpin keluarga...kena tegas sikit, keras sikit dan bertolak ansur jugak...hehehe...

4. background keluarga yang baik2...antara sebab utama aku kawin ngan cikgu adalah sebab keluarga dia...orang kurang kasih sayang macam aku nih memang itulaa yang diutamakan...muahaha...masa 1st time datang rumah family dia, masa nak balik, salam mak dia tetiba mak dia cium pipi, dahi macam dia buat kat anak2 dia...tersentak, terharu sangat tau...coz my family tak biasa peluk2 nih...setakat cium tangan jer...tu pasal masa tuh kalau cikgu buat perangai pun, aku tahan jelaa sebab aku suka suasana keluarga dia...semuanyer rapat...

5. berdikari - tak mengharap bantuan keluarga...tahu jaga diri, tahu serba sikit skill itu ini untuk kelangsungan hidup...kira bolehlaa nak harap bertukang sesikit...kalau nak tinggalkan dia tak masak pun dia bolehlaa masak yang simple2...ada ok orang yang goreng telur mata pun taktau...masak nasi pun tak reti...hahaha...contoh dekat jer sebenarnyer...oopppsss

No comments: