ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, November 17, 2014

Anniversary

Assalamualaikum :)

if October makes me excited and happy and scary of those ghost movies on tv (halloween, pffttt), November makes me feel lovey dovey, romantic and extra clingy...coz its our anniversary month...why month? because we declared our relationship on 9th November 1999 and we tied the knot on 16th November 2007...its been more than 15 years since we know each other...no wonder sometimes i feel like an old couple *roll eyes*

masa bercinta, he is totally different...kadang rasa macam nak cekik jer...hahaha...dululaa...coz im the clingy and romantic type but pulangannyer sebaliknyer...he's not really into lovey dovey kinda things...baru kapel dah kena ceramah pasal valentines day...ada 1 masa tuh dia macam menjauhkan diri...heranlaa kan sebab apa...rupanya sebab bil tepon tinggi...dia taknak susahkan ibu ayah dia utk bg duit bulan2 plak in case ptptn tak cukup...dating pun jaranglaa pegi jauh2...paling jauh pun alor setar jer kot...tapi masa tuh kitorang pun baru nak matang kan...baru umur 19++ so banyak perkara yang tak kena di mata dia...selalu sangat gaduh, selalu break...sebab benda2 kecik jer, never about 3rd person pun...sampai kengkawan pun dah lalilaa...paling kejap break beberapa jam...paling lama 6 bulan (yg tuh paling lama and bila kapel balik, terus bertunang :P)

hoih...kalau boleh, taknaklaa fikir zaman bercinta kat U...zaman dah keje ok sket...maybe dia pun dah berjumpa ramai orang...dah mula bergaul dan faham ada macam2 perangai orang yang dia kena hadap...dia mula berubah...bukan aku ubah dia k...kadang aku confront ngan dia apsal dia xmacam bf org lain yg selalu lovey dovey...dia kata masing2 ada tanggungjawab lagi kat keluarga tapi kalau dah kawin dia bertanggungjawab ke atas aku plak...

haa...memang betul pun apa dia cakap...sebelum kawin memula macam ragu2 jugak sebab tak nampak macam dia care pun...dia provide yang basic2 jer...like birthday, dating sesekali, dah...takdela setiap waktu makan pun kena berdua...makan kat fakulti pun sekali sehari itupun kalau sempat...jaranglaa nak jiwang2...aku yang lelebih jiwang...semua kad ucapan yg aku bagi kat dia handmade ok...dapat kat dia ntah mana dia letak...pernahlaa paksa dia buat kad sendiri...pastu paksa dia tulis apa yang dia suka pasal aku...skali tu jelaa...huhuhu...pernah pegi rmh dia tgk kad aku bg tu kena kopek2...adik2 dia amik hiasan tuh utk buat artwork diorang *nangis* and hadiah2 yang aku bagi kejap dah rosak/hilang...sentap okey...tapi sebab bila aku tgk dia sangat rapat dgn family, dengan adik2 dia aku jadi lembut hati...orang kata kalau nak tau camna lelaki tuh, tgk camna dia layan ibu dia...well, memang aku pegang ayat tuh...

lepas kawin kami duduk separately for 6 months...dia ngajar kat pahang, aku keje kat kl...masa tuh macam2 jugaklaa dugaan...mostly dugaan dengan family akulaa...tapi tengok dia cool jer...pastu masa aku 1st time pregnant, memang excited nak bagitau dia...dahlaa guna UPT yang mahal tuh...yang digital tuh...duk kelip2 perkataan "pregnant"...skali betri dia cuma lasted for 3 days...hari alan balik dari pahang tuh dah terpadam...memang happy sangatlaa...tp rezeki xpjg, gugur at 12w :( both of us cried masa kat klinik dr tuh...masa tuh mak still merajuk and mertua pulak pergi umrah, kebetulan sangat cuti sekolah so dia bawak aku balik melaka berpantang kat sana...dia n adik2 dia yang jaga...dia call kengkawan sana sini carik tukang urut, carik benda2 nak masak semua...

pastu Alhamdulillah, dia terus dapat transfer kl :) maka, bermulalaa episod sebenar mengenal pasangan...yelaa, bila PJJ (perkahwinan jarak jauh), semuanya kita nak present yg baik2 jer...kalau sentap pun telan jerlaa sebab nnti lama xdapat jumpa kan...tapi bezanyer kali nih kalau merajuk pun takleh break, hahaha...nak merajuk pun kang malam kena tido sekatil jugak...ada selisih bahu jugak...kena bercakap jugak...hahaha...


tulaa dia...my other half yang susah nak senyum bila bergambar...i hope its only surface yet you are happy with me...Happy Anniversary sayang...i love you always...thank you for being with me thru thick and thin, for putting up with me...i know i have so many flaws that sometimes you just have to accept and bear with it...may you continue to guide our family and be together in jannah...

No comments: