ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, July 28, 2010

dunia sebesar guli

macam2 nak citer...pasal my baby's 1st solid food, pasal my weekend project 2, pasal cari pasal tapiii...ada 1 benda nih suddenly menarik perhatian aku seterusnya menaikkan darah aku untuk mengepos n3 nih...aku saaangat suka baca 1 blog nih...coz saaangat kelakar...dapat aku menghilangkan tension kat opis nih...gelak2 sorang2...kengkadang gelak berdua coz kak sha kat opis nih pun suka baca gak...unlike kak sha, aku bukan jenis yang suka blog hopping...unless kalau dah direkomen, baru aku bukak...kira macam buku gaklaa...kalau ada orang kata best, baru ada hati nak baca...


well, actually nak citer yang dunia nih begitu kecik...saaangat kecik sehingga akhirnya aku jumpa jugak si dia...thanks to kak sha yg rajin menjejak akhirnya ketemu juga kita di alam siber...sedihnya dia adalah sahabat karib pada blogger yang sangat ku admire...admire hasil tulisan jelaa...perangai eh aku tak tau...


wah...ngko sungguh berpura2...
mengepost entry2 berunsur ilmiah dan islamiah sedangkan ngko seorang iblis bertopengkan manusia...
sanggup ngko porak perandakan sebuah keluarga....
sanggup ngko punahkan sebuah bahtera...
sanggup ngko menidakkan hak pada yang utama...
ngko siapa?seorang janda beranak 1 yang mengejar harta...


ngko war2kan pada dunia, dia cinta sejati...
yang ngko temu di tempat kerja...KHAKPTUI!!!
(bagi yang pekat, likat, melekat...)
cinta sejati kemenda?dah ngko dok goda2 dia...
kucing, kalau dah letak ikan busuk pecah perut pun, dia ngap jugak...
ngko bukan taktau dia dah ada anak bini nun jauh kat kota...malah ngko pernah makan semeja dengan isterinya...


dia pegi sana mencari pengalaman dan harta, bukan mencari betina...
aku kenal dia, dia bukan mudah menyerah...
melainkan...ngko yang pegi serah!!!??
dia seorang yang sangat mementingkan keluarga...
keluarga tunjang utama...
tapi sekarang mana dia?


ngko dah sumbat segala benda haram ke tekak dia, supaya dia menurut perintah ngko...
supaya dia jadi bodoh...hei, bukaklaa tudung tuh...
buat malu muslimah yang lain jer...
ngko ikut tuntutan agama tapi yang khurafat ngko jadikan amalan...
tak cukup dengan dia, ngko hantar segala mak nenek jin yang ko bela, mengganggu keluarga...


takpe, kat dunia mungkin ngko lepas...
tapi di akhirat sok, Allah akan membalas...
the world is round...
apa yang ngko buat, tak mustahil akan berlaku kat ngko 1 hari nanti...
masa tuh, baru ngko tau camna rasanya...
hebat atau tak...
tapi bagi aku ngko bukan hebat...
tapi ngko bangsat...

No comments: