ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, July 22, 2010

macam ko tuh bagus sangat

baca metro harini...headline yang sangat menyakitkan hati :



Lahanat tul orang macam nih...tak reti bersyukur...ramai orang excited dapat baby girl coz boleh belikan macam2 accessories yang sangat kiut miut...percayalah, aku tau coz aku antara mak pak yang obsessed beli barang anak...lagipun anak pertama, tak kisahla boy or girl...rezeki dah Allah bagi...ada jugak anak nak mendoakan ko bila ko dah kojol nanti...


BODOH, JAHIL...rasanya perkataan2 nih tak cukup nak menggambarkan apa yang terbuku di hati bila baca...nak nak plak umur anak dia lebih kurang baya anak aku jer...budak besar tuh ko takyah tendang, tumbuk, lempang...ko piat sikit pun dah boleh mencederakan dia...isyh...tak leh nak imagine ariana kena wat camtuh...aku memang geram giler bila baca kisah2 macam nih...especially penganiayaan baby...coz baby apa dia tau?gatal pun takleh garu...ketap gusi jelaa menahan gatal...kalau ko boleh ker tahan gatal?tangan tuh nak menggaru jer...ni kan pulak nak smack down segala...nangis jerlaa...bukan boleh balas pun...


kalau ko dapat anak lelaki, apa ko boleh jamin ker dia lebih useful dari anak pompuan...hei, bukak mata tuh lebar2...anak2 derhaka sekarang lebih ramai anak lelaki tau...bukan semua tapi LEBIH RAMAI...yang ngisap ganja, yang jadi pengedar, yang mencuri, merompak, yang halau mak bapak dari rumah, yang bunuh ahli keluarga sendiri, yang belasah mak bapak sebab kena tegur...pernah ko dengar anak pompuan buat camtuh?klau anak pompuan buat camtuh, mungkin atas desakan si suami yang juga seorang LELAKI...anak lelaki sekarang pengecut takut bini...walhal tanggungjawab jaga mak bapak adalah tanggungjawab diorang...aku sendiri nampak ngan dua mata aku nih anak pompuan lebih bersusah payah jaga mak bapak...teman kat hospital, jaga masa sakit, raya bagi hadiah...anak lelaki?salam kaut pun takde, menyusahkan lagi ada...


aku bukan anti lelaki...suami aku juga lelaki, yang sangat sayangkan ibu dan ayahnya...bapak aku pun lelaki tetapi lelaki2 durjana yang semakin membiak inilah yang akan meruntuhkan keluarga.


dah, aku tak tau nak cakap apa lagi...yang pasti hati aku masih menggelegak lagi...

No comments: