ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Saturday, July 10, 2010

tahap kekentalan anda


aku ngan husband aku slalu compare tahap kesusahan masing2 masa kecik...kira cam compare sapa lebih toughlaa...i came from a broken family...me n my younger sister tinggal ngan moyang n tokcik (nenek aku nye adik) since aku tadika until aku form 5...occasionally will meet our parents maybe seminggu sekali or dua minggu sekali or sebulan sekali or 3 bulan sekali...depends on their mood i guess...well, ni bukan nak citer pasal masa lampau...kang sedey plak kang...ni nak citer benda2 yang aku compare ngan husband...


aku : alin kecik2 dulu tido atas toto jer...tak pernah tido katil...
alan : alan lagi kesian...tido rata2...kadang2 toto pun takde...(hmm...takpe2)
aku : alin kecik2 dulu jarang makan kedai...nak makan special tunggu bday mak atau abah bawak...
alan : alan lagi kesian...nak makan apa ibu masak jer...makan luar tak muai (puas dalam bahasa melaka)
aku : alin kecik2 dulu pakai baju sampai kontot2...kasut sampai koyak2...
alan : alan lagi kesian...kasut alan tak berbasuh pun...(err...kesian ker?)
aku : alin kecik2 dulu subuh2 dah kuar rumah...coz g skolah jalan kaki 20 minit...penat tau...
alan : alan lagi kesian...naik bas g skolah...terpaksa panjat seat nak tekan loceng...(err...speechless)

aku tau alan taknak aku ingat benda2 sedey so he will make himself look more pity just to cheer me up...so schweet...tapi aku rasa sebab benda2 susah yang aku lalui nilaa yang membuatkan aku tough...touGH...TOUGH!masa kecik2 dulu aku cam tak suka cara guardian aku jaga kitorang tapi bila dah besar nih aku bersyukur sangat aku dijaga by them...cukup semua...ilmu agama(INI SANGAT PENTING), akademik, ilmu rumah tangga (bukan cara2 ehem2 ye...kemas rumah, masak, basuh baju..etc) macam2 lagilaa yang kadang2 nampak remeh jer tapi impactnyer besar!!!

aku nak anak2 aku tough jugak...biar kental...independent...aku akan terapkan cara guardian aku didik kitorang dalam mendidik anak2 aku nanti...

p/s : kecik2 dulu aku la tukang ngabihkan lauk2 pauk bila dah larut malam...walaupun dah nak tido, bila dengar moyang aku cakap sayaaaang nak buang nih(dengan nada mendayu eh...) aku bangun jugak...

No comments: