ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, October 25, 2010

kenduri

haih...macam2 nak cerita...everytime i pandang/buat something mesti dah set dalam mind nak blog about this laa...nak blog about that laa...tapi in the end, due to lack of time maka tertangguh/tak jadi so lama2 macam lupa terus nak buat entry apa ntah...


so, sebelum terlupa nih nak citer bout something...it may not bother u but it really annoys me...call me sellfish or sombong but i think apa yang i rasa nih berasas...last weekend i went to 2 kenduri orang nak pergi haji...on saturday i went to setapak; kenduri for my grandaunt and her doter...yang datang semua family members and i feel comfortable nak borak ke bukak tudung ke baring ke tak kisahlaa...dah semuanya family member terdekat...aku kan dulu duk ngan onyang, so, anak2 onyang (nenek aku-tokyong, tok alang n toksu) selalu datang so, macam dah rapatla...semua pun macam dah tau salasilah aku which aku taklaa malu cuma taklaa pulak rasa nak canang sewenang2nya...


ok, the next day pulak kenduri for my father's MIL...pun rapat gak coz aku kenal semua adik beradik aunty n anak2 sedara abah CUMA yang datang bukanlah family sahaja...mostly are yang dirai (diorang panggil cik ina) punya old frens, my aunty punya old frens, saudara mara jauh dia and ramai lagilaa yang aku tak kenal...so, melihatkan keakraban kami berborak (me and her family), maybe ada mata2 yang hairan...(eh, sapa nih...tak pernah nampak pun...)and my aunty pun bagitau nilaa cucu i (she refers to ariana...) its an honour really for her to acknowledge ariana as her own granddoter BUT i dun like those suspicious eyes yang memandang...ada a few yang duk korek2 ngan aku tanya nih cucu cik ina ker?aku cakaplaa iye...diorang still macam tak caya...korek lagi...kamu anak siapa?aku cakap anak abah...tak caya lagi...tanya umur brapa?ermmm...saya 29 tahun...tak caya lagi...tanya no brapa?yang sulung...adik mana?aku tunjuk zana n emilda (emir ntah hilang kemana...) tanya lagi brapa orang adik bradik...fail, aku fail nak menjawab...aku cakap ramai...makcik tuh senyum2 lagi...tanya lagi brapa orang?mungkin aku sedikit biadap bila aku ulang balik ramailaa makcik...nak bagitau pun ramai...terus aku blah dari situ...(memang dah nak balik pun...dia amik kesempatan aku salam dia tanya soalan2 camtuh)...yang tanya soalan2 tuh bukan makcik tuh sorang tapi ada a few...but, seriously aku tak selesa...

hati orang perlu dijaga...takkan aku nak canang, errmmm saya anak tiri, cucu tiri sipolan sipolin kan? lagi panjangla soalan dia nanti...pastu sok sek sok sek plak dia kat blakang...orang dah anggap kita macam keluarga, so haruslaa kita return the favor kan...my husband disagree with me having that thought...he said that is the usual question you get when you go to kenduri...kata dah sesi beramah mesra kan...when i think back, betul jugak...tapii...(still tapi lagi nih...)i dun care, tak puas hati gak...kalau ko datang dari family yang normal, senangla nak menjawab...saya anak jenal yang sulung...please, please, PLEASE imagine it from MY point of view...hmmmpphhh...jadi topic argue laki bini pulak...hissyhhh...then my hub said thats why i dun like pergi kenduri...ek eh ke situ pulak...pergi kenduri kan bagus...

aku suka jer pergi kenduri especially kenduri kawin dari aku kecik lagi...masa tulaa my mom akan bagitau haa...nilaa anak2 dara i...pastu kitorang pun macam malu2 siput bila makcik2 cakap ek eh dah besar anak kau...dah boleh buat menantu...masa kenduri gak ko leh pakai lawa2, mekap2 ngan accessories bagai coz kat kenduri semua orang pakai cantik2...nak bergambar ngan pengantin, taklaa tenggelam...kan kan kan...lagi2 sekarang dah ada ariana, excited nak carikkan baju matching kaler baju dia ngan mummy dia...so, walaupun aku tau risiko bakal diterjah ngan soalan2 tak brapa nak suam, aku tetap akan menghadirkan diri gi kenduri...insyaAllah...

No comments: