ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, October 5, 2010

pinggan belah pinggan bertangkup


duduk2 nih (actually bz gilers) teringat citer dulu2...dulu tuh taklaa dulu sangat...citer masa aku ngan zana kecik2 dulu...kitorang nih kuat gaduh...sampaikan kalau ada sehari tak bergaduh, arwah onyang siap perli "wok(panggilan tokcik aku), ko perasan tak harini ada benda luarbiasalaa..." sambil kenyit2 mata...tapi tak sampai 24 jam, gaduh balik...


kalau aku buat zana, zana menangis teruk ya rabbi...melalak selapang2 tekak...pastuh ntah camna berbekas2 plak tuh...padahal aku rasa takdelaa sakit mana pun...alaa...zana memang over exagerate dari kecik lagi (sapa sokong, angkat tangan!!!dik, aku tau ko tengah menyumpah aku skang...hahaha) tapi bila zana buat aku, takde pulak berbekas...i mean adalaa bekas tapi bila nak tunjuk kat onyang, aik tetiba dia hilang...hisyh...nih yang tak syok nih...


bukan sikit2 dia buat tau...zana jenis yang suka menggigit n guna benda...sakit wooo...tu pasallaa gigi dia bentuk M n skang kena guna braces...kena tulah ngan aku tuh tau...hahaha...ada skali tuh pasal apa ntah aku dah lupa tapi dia hentak pinggan makan kat kepala aku terus pecah dua...elok jer pinggan tuh terbelah...nasib baik tak tembus kepala aku nih tau...actually tak sakit pun cuma onyang marahlaa dia coz onyang ingat aku sakit....aku pun apalagi, buat2laa menyeringai kengkonon tahan sakit...hahaha...


kadang2 tengah2 gaduh tuh onyang dah geram sangat nak kejar kitorang...tapi yelaa, orang tua...mana kuat nak kejar kan...masa tuh boleh pulak kitorang sepakat kenakan onyang...kitorang lari2 jauh sikit jer dari capaian tangan onyang...penat dia pusing2 bilik (haah, dalam bilik jer) nampak macam boleh capai tapi dia kejar2 tak dapat...ada skali tuh kitorang biar dia tangkap nak tengok apa onyang nak buat...rupanya dia nak ikat rambut kitorang n suruh kitorang tarik...biar dua2 sakit...tapi kitorang nyer rambut kan sehalus sutera...bila tarik jer terlerai, tarik jer terlerai...pastuh siap gelak2 lagi...jahat kan kitorang?...isk, rindu kat onyanglaa... :(


aku rasa mak n abah kitorang pun taktau perangai kitorang yang ini...i mean dia taulaa kitorang bergaduh...adik beradik mana tak bergaduh kan?cuma details nyerlaa...yelaa kitorang kan membesar ngan onyang n tokcik...lagipun mak GARANG...takuuutttt...so kitorang sangat behave (behave laa sangat kan) bila balik rumah mak or abah...dik, ko mana boleh marah aku dah...nih citer aku nak preserve biar anak cucu baca nih...leh gelak sama2...hehehe

kitorang memang slalu pkai sama, lain color jer...zana baju biru, aku baju hijau...yang lain tuh kazen kitorang...g mandi sungai mana ntah

No comments: