ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, December 28, 2010

bontrot

hahaha...eeee...tajuk entry cam lucah jer tapi bontrot dalam bahasa jawa means lauk2 yang dibawa pulang...begini kisahnya...(cey ceyh!) last weekend balik melaka...coz alan kata dah lama tak balik eventhough my parents in law dah 2 weekends berturut datang sini...he said its not the same...ok, ikutkan jer...tapi balik pun best coz my MIL suka melayan anak2 makan...dia masak paceri mangga, my favourite! aku rasa aku nih menantu kesayangan kot coz everytime aku balik, she will cook what i like at least one dish...tehehehe...perasan! the 1st time i tasted paceri mangga was about 2 years ago masa g kenduri aqiqah kawan ibu...since then terus fall in love...sangatlah sedap wa cakap lu...masa tuh ibu belum tau buat paceri lagi...kusebut2 selalu so, ibu pegi blajar n the 1st time ibu buat kurang sikit tapi sedap, 2nd time ok jer coz sedikit spoil oleh kemasaman mangga muda n this is the 3rd time...orang kata 3rd time's the charm...n walla! sangatlaa sedap...rahsianyer...ibu peram dulu mangga muda tuh dengan air gula then ibu belah dua...tak macam dulu ibu masuk sebijik2... bawak balik kl tamak sampai penuh 1 tipuware padahal makan sorang jer...(alan sangat rugi)...ingat nak bawak sket ke opis kasi kengkawan merasa but sorry guys, ketamakkan tahap gaban telah melanda maka ku ratah sensorang...next time nak mintak ibu buat sekawah pulak...hahaha...oh, thanks ye adik2 ipar ku kerana tolong ibu membelah2 mangga hingga kuku kalian hitam...hehehe ok, tak cukup dengan bekal lauk 2-3 jenis, ku jenguk pokok ciku banyak buah besar2...penghuni rumah tuh bukan suka makan ciku (isyh3...rugi2) maka ku mintak pulak suami tersayang tolong kait nak bawak balik jugak...apalaa ibu dapat menantu KL jakun nih??!!! tapi kesian alan...anak sedara yang *&)*(%&^& perangainya berlari membawa galah maka ter rodok YE DIULANGI TER RODOK TELINGA LAKI AKU...seb baik dia sempat elak, kalau tak, mau kena mata kanan...lost word...nak marah lebih2, anak orang...tapi yang kena laki aku, camna? itu hal hari sabtu...daripada plan nak naik river cruise malamnya terus cancel sebab aku dah takde hati nak bawak budak degil berjalan2...tapi FIL aku baik hati tolong kaitkan...dekat 40 biji aku bawak balik ok...tu ada lagi kat rumah tengah peram...maybe sok lusa boleh ngap!

No comments: