ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, September 23, 2011

banjir

ini cerita masa kl banjir harituh. flat aku nih kawasan dia agak rendah kalau nak dibandingkan dengan blok yang lain. so kalau hujan lebat lebih dari 15 minit air memang akan naik n kengkadang masuk dalam rumahkat ground floor. malanglaa bagi sesapa yang takde di rumah untuk alihkan keta diorang ke tempat yang lebih tinggi. dulu pernah air naik macam nih sampai masuk ekzos n 4-5 bijik keta jugaklaa yang takleh start, malah ada yang kena overhaul. tapi banjir harituh ada benda lain yang menarik perhatian kitorang.



cer tengok kat bawah nih, banyak kawasan yang tenggelam cuma tinggal tanah yang agak tinggi sikit jer. and nampak tak apa yang sunbathing kat situ?




nilaa zoom paling dekat aku boleh shoot. itu pun dah geli geleman dah. longkang dah penuh ngan air so cikT sekalian berteduh kat tanah tinggi tuh. masa aku kira tuh ada dekat 10 ekor laa jugak. eee...citer nih pun naik meremang bulu tengkuk nih. pastu jiran aku n alan bawak kayu besar n gi hempuk sekor2. elok pulak tak lari. alan cuba nak hempuk tapi THE ONE AND ONLY cikT yang dia kejar berjaya melarikan diri. part of me rasa lega gaklaa coz gelilaa tengok diorang kena hempuk. rasa kesian pun ada coz itu cikT kecik2 jer. tapi kalau yang masuk rumah aku, siaplaa korang. no more mercy for you!!!

No comments: