ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, April 29, 2011

1+1+1+2+2 = duit habis

vavavaaaa...tadi masa lunch hour sempat aku pi jak3l nak carik kain baju raya. keluar ofis awal sket kul 12.30pm then naik cab terus ke sana. memula plan nak naik lrt, pastu a fren suggest baik toksah. kang jadi macam dulu, dahlaa jauh gak nak menapak, pastu stuck pulak kat tengah2 wisma yakin tuh sementara tunggu orang solat jumaat. menyesal sungguh dulu aku pegi sana. kat koridor2 kedai pun penuh sejadah tuh. alan kata kalau jumaat dia selalu solat kat depan kaunter tiket lrt. hmmm...loss word. memanglaa kat mana2 pun boleh solat, tapi bukanker lebih elok kat tempat yang bersih. ntah orang pijak najis lalu lalang situ, kucing kencing ker. kalau solat kat masjid kat rumah pastu terus g keje rasanya sempat jer tapi yelaa, kita cuma suggest, diorang gak yang buat decision.



ok, dah melalut plak. actually nak citer pasal gi jak3l nih tadi. punya ramai manusia. aku ajak nurul teman. sampai jer sana pusing 1 round dulu survey corak2. rambang mata mak u olls. cantik2. besides pink, aku kan suka vibrant kaler. dapat SA sorang terus cakap apa yang aku nak. 10-20 kali dia bukak kain2 last2 aku decide amik 5 pasang. sementara dia nak potong tuh aku jalan2 lagi. cotton2 dia cantik2. baaanyak sangat choice. bukan setakat yang bunga kecik2 jer tapi warna terang benderang ko leh nampak dari kampung sebelah pun ada. tapi, aku tak amik cotton. aku amik crepe silk. senang. takyah gosok, takyah lining. tapi untuk ariana aku amikkan swiss cotton. untuk mama pun beli gak. aku nyer aku sauk 2. yang sama pattern pulak tuh. cuma kaler lain2. macam kena pukau pulak kat sana. kalau tak dek boss aku yang dah pesan balik before 2, aku still lagi kat sana.



mana nak lalu, nak pilih kain lagi kak oii...



ko agak siapa yang cashier tuh attend dulu? tu bukan beratur tau.


nak membayar pun hazab. dahlaa takde line. semua dok bergayut kat kaunter tuh. yang nurul dah tunggu kat bawah. diorang mostly SA push2 resit suh cashier kira cepat2. SA aku dah lama chow, aku ni haa di anaktirikan jer. adalaa dekat 10 minit gak berdiri tanpa suara kat situ. last2 after settle semua aku n nurul rushing pegi taxi stand. sambil lalu tuh sempat kitorang tapau kepok lekor. tak sempat amik proper lunch tau. sob2. cab plak berderet tapi takde driver, camna? jam dah pukul 2 dah. kitorang jalan ke depan sket pastu dapatlaa cab apek. sempat sampai ofis kul 2.10pm. oklaa kan? PASTU, ada akak nih jual tudung shawl plak. amik lagi. oh, banyak sungguh duit keluar harini. tajpe2, nanti kita claim. so, nilaa hasil saukkan.


eh, apsal aku rasa macam relief eh? maybe nilaa yang orang kata shopping theraphy. huhuhu.

No comments: