ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, September 16, 2010

salasilah

aku nak kenalkan family aku...kalau masa tingkatan 1 dulu ada projek sejarah kena wat family tree kan? haa akunyer tree lain dari orang...kalau orang lain bentuk hirarki (V terbalik) akunyer plak bentuk M...betul, bentuk m...tak caya?

bukan aku nak bukak pekung di dada cuma nak memperkenalkan...bagi aku ok jer...aku dah biasa dah sejak kecik lagi...ada 2 mak, 2 bapak, 3 atok, 5 nenek...masa awal2 dululaa...sebelum nenek aku meninggal dunia...sekarang aku ada 2 mak, 1 bapak, 3 atok, 4 nenek yang masih hidup...keluarga aku besar...adik beradik abah ada yang hidup ada 7, mak ada 8...tu belum sepupu sepapat, tok nek sedara lagi...

kalau tak paham betul2 leh pening tau...even alan sendiri even dah almost 3 tahun kawin, lum dapat lagi ingat semua pakcik makcik aku...hehehe...aku tak expect korang paham pun cuma nih untuk kenangan di masa depan...mana tau ariana dah besar nanti tak kenal family aku, haa...aku suh jelaa dia baca blog nih...

ok, melalut dah...mak bapak aku dah divorce since aku ngan zana kecik lagi...diorang remarried n mak aku dapat 3 anak fatin, boy n fina...abah dapat 2 anak emilda n emir...so, adik beradik aku pun bertambah dari 2 jadi 7...haaa...hikmah tuh...since then aku ngan zana duk ngan arwah onyang n tokcik...dari aku tadika sampailaa habis form 5...every ehem weekend mak ngan abah gilir2 amik kitorang...masa tuh laa nak bergaul mesra ngan adik2 baru...

bila dah habis sekolah, aku masuk matrik n zana still dok ngan onyang...kira zana dok 2 tahun lebih dari aku...masa aku tadika, dia baru 4 tahun...tetiba rindu kat arwah onyang...nanti aku wat entry special citer pasal dia k...zana lak duk ngan mak sampai dia dapat offer uitm melaka...masa cuti2 semester aku balik rumah mak, kira kitorang lebih banyak habiskan masa kat rumah mak daripada abah coz abah selalu kerja luar kl...pernah 3 tahun kat penang n sekarang kat kuantan lak dari 4-5 tahun lepas...lagipun rumah mak dekat ngan rumah sedara mara yang lain...kalau nak g leh mintak mak hantar or naik public jer...

arwah onyang meninggal masa aku praktikal...masa tuh tokcik still keje lagi so, aku stay ngan tokcik lak...temankan dia...then bila tokcik pindah duk serendah, aku duk balik ngan mak...tak lama pas aku dah start keje, aku pindah duk ngan tokyong n tokwan lak (grands sebelah abah) dekat jer lagipun diorang duk berdua jer...takde sapa nak tengokkan kot2 jatuh ker malam2...lagipun rumah tokwan besar n banyak bilik kosong...seronok gak coz aku ada bilik aku sendiri...aku siap cat n beli set bilik tido (set bilik aku skarang)...barang2 aku semua kaler pink...aku leh ajak kengkawan aku tido rumah...well, after that bila aku nak kawin, aku pindah rumah sewa...sampailaa sekarang...

yup...aku suka duk ngan orang2 tua...suka borak2 ngan diorang...dapat lak camtokwan aku tuh...senang jer...makan tak kisah...aku masak semua pun sedap...kalau belikan apa2 mentelah sehelai tuala jer pun dia akan doakan ko depan2 lagi...amiin...best2...banyak kali gak aku tak sempat masak, aku order McD jer...layan jer orang tua tuh...sedap katanya...hehehe...cucunya malas!!!atok ada pencen guru besar, so, pasal duit tak berkira sangat...kengkadang dia yang bagi suh beli apa2 yang sedap...tapi sebab aku takde keta, kadang2 terbatas gak pergerakan nak belikan apa yang dia nak...sian atok, sampai skang aku takde keta lagi...keta alan tuh aku tak reti bawak, manual...hmmm...nanti alin beli keta, kita g jalan2 ye tok...

setiap warga tua yang aku duk bersama ada karekter masing2...mostly kelakar...tapi nak jaga orang tua bukan mudah, kengkadang menguji kesabaran gak...tapi Alhamdulillah, aku tak rasa terbeban cuma kengkadang terkilan coz ada yang mengambil kesempatan...insyaAllah, selagi niat kita ikhlas, kita pekakkan telinga jer apa orang lain nak kata...Allah akan jaga kita semua...

No comments: