ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, February 7, 2011

ariana's 2nd allergic reaction

nih citer dah 2-3 weeks tapi nak up entry gak...kaki tangan ariana naik bintat2 lagi...kali nih lagi teruk dari dulu...kena 2-3 days before bday dia harituh...memula macam kena gigit semut dari lutut kebawah...habis kiri kanan kaki dia...kitorang bajet kat rumah makcik akulaa nih...kan rumah area kampung...pastu makcik aku rajin bawak ariana makan bawah pokok, tengok2 ayam, kucing...
kitorang sapu krim gamat then letak calamine lotion...pastu kat tangan pulak dari siku ke bawah...pun macam kena gigit semut gak...semua ada mata siap berair2 kat dalam...ikutkan mummy dengan babah dia yang geram...dipicit2 biar bisa tuh keluar...tapi tulaa pastu berkudis pulak...pastu lepas bday dia tuh ada kat kepala lak...aik, takkan semut gak?


aku cam neves gaklaa...chicken pox kah?bawak gi doktor skali ngan alan yang cirit birit harituh..dr kata bukan chicken pox...dia kata some sort of allergic...tapi ariana makan macam biasa jer...allergic apa pulak?dr pun tak sure but dia bagi ubat gatal n more calamine lotion...aku apply jelaa di samping organic balm for baby yang aku beli kat isetan...dekat 2 minggu jugaklaa ariana berbiji2 tangan kaki dia...kitorang monitor jer kalau2 ada yang baru2 keluar...
alhamdulillah, after cuti panjang kat rumah masa CNY harituh,skarang dah takde yang baru dah...yang lama pun dah tinggal scar jer...takyah sapu calamine lotion dah, sapu bio oil pulak (alan suka sebut sensa-oil, itu sapu lain yang...dia kata seriously dia tak tau...main sebut jer...hahaha)


aku rasa, ariana kali nih allergic gigitan serangga...maybe sebab banyak sangat kena gigit, maka bisa2 tuh menyebabkan allergic maka naik pulak kat tempat2 yang tak kena gigit macam kat kepala n muka...so, itu concusion dr alin yer...








tengok, perut, peha, blakang badan ok jer...



tapi aku neves jelaa...taklaa risau sangat coz aku punya indication untuk penyakit anak aku senang jer...dia tak nangis pun?! maknanya oklaa tuh...boleh tak macam tuh? lagipun ariana lasak, ok jer main...siap off kan pc masa aku tengah ber internet...




babah di luar melayan movie...nampak apa kat hidung alan tuh? dah jadi habit dia pulak dah...

No comments: