ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, February 4, 2011

atok oh atok


haha...banyaklaa ko punyer propose...mak aku nyer propose lagi bagus daa...takyah gi memana...fina last minute taknak ikut plak so mak aku pun cam hmmm...anak kesayangan tak gi, takan mak nak gi kan? so, dia sudah cakap sama menantu supaya jangan ke penang coz sure jam giler n probably kat sana banjir ngan cuaca hujan lagi mesti tak best...hahaha...akhirnya aku pun cam dah malas coz aku sorang jer excited nak gi n i dun wanna face a sulky face during my holiday... so here i am...at home not resting a bit coz macam biasa, bila di rumah ada saja keje nak kena buat...yesterday hubby mopping the house while i babysitting ariana n do nothing coz masih dalam mood geram tak dapat jalan...then petang we went to visit my tokwan...lama tak jumpa tokwan...last was on raya haji kot...isyh...padahal dekat jer...tokwan sedih sangat coz dia rasa terkurung tak dapat berjalan kemana2...tokwan actually sakit tua...tapi bukan sakit pun cuma lemah takleh jalan n he was on cateter 24/7...dia kata dia buhsan dok atas katil jer...my uncle pun bukan kuat sangat...dengan kaki palsunyer it's quite limited for him to carry tokwan everywhere in d house...makngah plak...hmm...no comment, menantu kan...ayahngah kata ada jugak tokwan jalan2 cuma biasalaa, orang tua, kengkadang terlupa...how i wish i have bigger vehicle so that i could take him anywhere he wanna go... tokwan nak gi mana?

atok nak gi melawat sedara mara...

kat mana?

mana2la...dah 2 bulan atok berulang ke 3 rumah jer atok dah tua, rumah dah takde, apa lagi yang atok dapat buat... kalau macam nih baik atok mati...lagi senang

isyh atok, janganla cakap macam tuh...mana atok tau lagi senang?ada sebab atok kat sini...dapat tengok cucu, cicit...

then atok pun nangis...aku terpaksa tukar topik...bukan sekali nih atok cakap macam tuh tapi everytime aku pegi sana...sian atok...aku pernah jaga atok for 2 years before i was married...masa tuh arwah tokyong (nenek aku) ada lagi...tak susah jaga atok...masak apa pun dia kata sedap...kalau bagi apa2 bukan setakat terima kasih, dia siap doakan ko murah rezeki lagi...haa mana nak dapat atok macam tuh...

masa aku kecik2 maybe 2-3 years old kot aku duduk ngan tokwan n tokyong...tokwan aku nih bekas guru besar...dia teman aku gosok gigi siap kirakan 1 sampai 10 dalam macam2 bahasa...gosok gigi depan dia kira melayu, gosok geraham dia kira tamil, gosok tepi dia kira cina, pastu kumur2 dia kira jawa...siji, loro, telu, papat, limo, enem, tu jer aku tau...atok aku memang pure jawa...mak dia dari tanah jawa berhijrah kesini bawak dia n kakak2 dia...wak niah n bik mar...dah arwah dah...atok yang bongsu...ayat biasa dia kejut kitorang...

cu, bangun cu...sarapan...kang sambung tido balik yer...bangun cu...takyah mandi, basuh muka dah...

haa atok korang ada macam tuh?masa dia muda dulu, muka dia ada iras ustaz hasan ali yang ajar muqaddam tuh...cuma rambut dia semua putih cam sultan perak...kitorang memang manja ngan atok...suka sangat bergurau n kengkadang sangat loyar...ko janganlaa salah tatabahasa depan dia, memang kena gelaklaa...hehehe kalau atok bersila, berebut2 semua nak duduk kat pangku atok...skarang, atok dah tak larat...tapi skarang aku dah tak risau sangat coz dia tak rasa sakit...dulu dia selalu rasa sengal2 seluruh badan...kadang2 dia tak tido sepanjang malam coz sakit sangat...urut berjam2 pun rasa sengal tak hilang...now his condition is way better than before...cuma tulaa...orang tua, tenaga sememangnya makin kurang...what is the right way to talk to an old man that used to do heavy work by himself that its time to rest now...he is a man...he have ego...not being able to do things himself makes him feel smaller an useless...which we never think of him like that... atok, tunggu alin beli keta besar sikit, nanti kita pegi ronda2 k...atok cakap jer nak gi mana, nanti alin bawak k...

No comments: