ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, February 16, 2011

isnin ker harini?

rasa macam hari isnin harini kan? lega dapat rehat semalam. well, takdelaa rehat sangat pun. aku n alan buat spring cleaning kat rumah sebab ariana ada tanda2 kena gigit semut lagi. apa manis sangat ke dia sampai kena gigit2 nih. aku n alan takde plak kena. aku lap segala kabinet, pintu2, meja, dinding separas ariana takut ada semut2 yang merayap. alan mop rumah dari hall, bilik sampai ke dapur.


then alan ajak gi MATIC (betul ker eja nih?) tengok painting exhibition. my uncle pelukis, displaying his painting there. naklaa gi tengok. tapi sebab dah penat sangat, skali ngan masak, mengemas, laundry semua, aku tak jadi gi. takpelaa, weekend nih masih ada. kalau korang rajin, gi laa tengok. not sure how much is the entry ticket though. sorry.


then petang lepak rumah mak while alan gi main badminton. malam makan apa ada + bread pudding yang sempat aku bakar petang tuh. nyam2 (perasan, puji masakan sendiri) tapi seriously, i couldn't stop. i kan sweet tooth. desserts2 nih takde yang tak sedap. ariana pun sama naik jer. memanjat badan aku nak makan gak. suap sikit jer kang manis2 sangat kang tak elok pulak. itu pun alan dok suap dia air masak konon nak kasi neutral balik laa. pastu alan n ariana tido, aku layan when harry met sally sambil lipat kain. AHHHH...HEAVEN...


oh, this morning i brought my red velvet that i baked last sunday to the office. 1st time buat hancur berderai tak dapat nak sapu cream cheese on it. i've told you right that semua 1st timer yang aku buat mesti tak jadi n banyak lak tuh. sib baik tak offer buat kek masa birthday atok harituh. memula ingat nak angkut jer berderai2 camtuh. tetiba semalam dapat idea. aku padat2kan dalam bekas plastik puding yang kecik2 tuh leaving a little space on top for the cream cheese then sapu cream cheese sampai penuh then tabur the cake's crumble on top. they all liked it. lain kali leh try lagi. sorry, takde gambar coz kek buruk walaupun rasa marvellous. hehe. jangan jeles.

No comments: