ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, August 16, 2011

sunday stories

ok this is on sunday pulak. pagi aku n yana gi rumah mak coz aku dah plan ngan zana n fatin nak buat biskut raya. n mak nak bawak yana gi jalan2. sampai sana bebudak baru nak mandi. bazir 2 jam. sebab tetiba pakcik aku datang 1 family lak nak tengok opah aku yang ada kat sana. haha. statement keji. bukan tak suka pakcik datang tapi takleh nak buat apala. bukan leh hidang air pun kan. tetiba zana kata nak buat mee jawa lak. ngengada tul.. diorang keluar gi beli groceries sementara aku prepare bahan2 biskut.

tapi dah nama pun aku kan. aku kan pensabotaj 1st timer resepi nih especially yang aku sendiri buat. pepandai gi olah resepi, haa degil. pastu tak jadi biskut, jadi kek. fatin tukang rasa coz dia cuti. dia kata rasa cam jemtart. tapi boleh makanla cuma rupa tak jadi. gambar takde coz semua tgh menyeksi. dah sapa jer pun ada kat rumah kan. so zana kata mee dia jadi setelah 3 jam bergelut kat dapur. aku tak dapat rasa coz aku balik awal nak siap2 gi haslam to meet my girlfrens lak. alan dah buat muka sedih kata kalau boleh dia taknak ikut. nak support lcw dari rumah. ok, fine. anak tinggallaa yer. takkan aku sorang nak angkut kan. kang nak makan dia menyerandu lak. so just nice sampai sana dalam kul 7.15pm gitu. amik2 lauk then tunggu azan jelaa...so, let the pic (and the caption) tell you the rest

camwhoring sat before gerak...

nasi n lauk. masak tempoyak ikan patin is the best. sodap betul hingga menjilat siku

lauk pauk...ulam aku amik banyak. sudahnya bila tak habis jadi cam mr. bean. jenuh nak sorok.

my desserts : kuih melayu n fruits

ila suh snap pinggan dia gak

our foods intake (read : pentamak) eh, tapi habis okeyh

haaa...apa yang ila n fairuz tertoleh2 tuh?

aik diorang nih pun khusyuk gak? didi siap tunjuk2 apa tuh?

ooo...badminton final world championship...lcw vs lan din, eh...(saja sabotaj nama dia sebab dia muka eksyen. tak suka)

the 3 star of the table...aku bujang malam tuh...alan lebih rela ngadap tv di rumah...padahal kat sini pun diorang bukak badminton...takpe, bagi dia can jaga anak...huhuhu

acara penutup yang wajibulghunnah...eh, ok tak aku dressing camtuh? both top and skirt from thepoplook. my fav scarf from ampang park. suka pakai skirt labuh2, kembang2 ala bollywood lak skang...

oh, lupa aku nak bagitau. kat Restoran Haslam bertentangan dengan KPJ Tawakal baru, jalan pahang nih bufet dia RM35nett for adult, RM17 fo children. nothing fancy just pure masakan lauk pauk melayu. adalaa mee bandung, mee jawa, laksa, bihun but yang western2, italian nih memang tadeklaa...kuih muih pun kuih melayu. creme brulee, puding2 semua tak de eh...tapi aku suka sebab semua lauk2 dia berasa. memang sedaplaa. n lauk dia banyak. tu yang tamak amik sampai 2 pinggan tuh. huhuhu. kalau nak bawak orang2 tua memang sesuailaa...eh, aku promote nih bukan dapat apapun cuma nak share tempat makan sedap jer. tapi kalau ada staf haslam terbaca, lehlaa skali skala blanja aku n alan makan free ker...eh.


No comments: