ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, August 8, 2011

this is actually what happen last week

oh, ni aku nak citer pasal khamis lepas. ada 2 benda jadi sebenarnya.

alan kejut aku sahur "yang, yang, pecah rekod yang" aku dah paham apa maksud dia lantas terjun dari katil secepat kilat. haaa amik kau. since letak jerat kul 11pm sampai kul 5am tuh dapat 5 ekor sekali gus ok, oh yeah!!! alan letak board gam tikus kat muka pintu antara dapur ngan bilik air and letak perangkap sangkar gak kat tepi. atas board dapat 3 ekor bersusun elok jer kat tepi. dalam sangkar dapat 2 ekor lagi. eeee!!!! geli! aku citer nih pun naik tegak bulu roma. alan kata kena citer nih. pecah rekodlaa katakan. kan aku dah kata tikus banyak giler kat kawasan rumah aku nih coz banyak kedai makan. gemuk2 kau. besar kucing pun ada. takat nih dah brapa kali aku citer pasal tikus? aku rasa sejak duduk sini dah dekat 50 ekor kot kitorang tangkap. still ada lagi. pastu alan kata nak pasang lagi despite that we are going back to melaka. takpe, dia takkan matinyer setakat 2 hari tak makan. tak puas hati lagi coz ada 1 kali tuh tengah sahur ternampak sekor yang busat punya terhempuk2 lari dari bawah kerusi ke dapur. eeee!!! and yang itulaa yang bijak sket coz dia leh lepas dari jerat2 sebelum nih. siap ada skali tuh umpan tuh hilang tapi jerat tak mengena.

11pm

5am. kalau tak geli sila klik pada gambar untuk zoom in


PASTU...jeng jeng jeng...sampai dari melaka semalam kul 2pm terus tengok jerat. betapa excited alan siap panggil jiran datang tengok. hahaha. memang itu antara topik perbualan diorang nih. DAPAT GAK tau yang besar gemuk tuh. dalam sangkar coz kat board dia leh lepas. tapi kat board pun dapat gak sekor yang kecik. haaa...mesti korang fikir kotor giler rumah banyak tikus. percayalaa...camana bersih pun tikus tetap ada. aku pun tak tau apa yang diorang carik coz memang kitorang buang sampah hari2 n takde makanan terbiar kat luar. semua sorok dalam kabinet. aku rasa macam nak simen jer balcony blakang tuh coz itu laluan dia. dia panjat ikut paip gas terus ke bumbung rumah. tapi tulaa...rumah sewa kan. tu yang aku tak sabar nak duk rumah sendiri tuh. insyaAllah kalau takde aral, hujung tahun kot. tak larat dah nak terkejut2 masa basuh pinggan kat dapur. sebab tuh aku malas duk dapur. hehehe

hasil tangkapan kedua. see the size different between at the board and in the cage? still cannot imagine how big is the one in the cage?

ok. bayangkan cage tuh adalah besar. it can fill it with its entire body. gross!!! nampak sebelah tangan alan tuh bawak apa? doktor pun advice hapuskan cara nih. coz doesn't spread kuman. hati kering jer boleh buat task nih key.

lagi satu, masa tengah sahur khamis tuh ariana bangun pulak. mula ingat dia nak susu. dia tolak botol pastu nangis jerit2 sambil tepuk2 perut. pastu tetiba dia muntah. tak keluar apapun. lendir jer. banyak kali gak. sampai pucat muka dia. kitorang terus siap2 n bawak gi klinik idzham kul 6am. tu yang aku sempat teguk milo n bubur lambuk 3 sudu jer. aku sempat bagi ariana gaviscon 2.5ml coz aku suspect anginlaa kan? lagipun aku dah baca takde side effect apa. just untuk legakan angin. alan memang ada gastrik so dia pun suspect benda yang sama sebab dia leh rasa angin bergelodak dalam perut ariana. pegi klinik ariana still muntah2. tapi dah tak nangis dah. tapi aku geram coz doktor tuh macam nak taknak jer layan. ngantuk ker? grrr.. anyway dia bagi ubat yang anti-gripe and winding tuh. lebih kurang macam woods gripe water cuma more concentrate. bagi ubat tuh pastu Alhamdulillah ariana pun ok. "Ariana, you really make us panic tau". new parents, haruslaa panik sket kan :P maybe bila dah ada anak 2-3 with more experience, maybe baru leh calm sket.

oklaa...enuf with the geli uwek bluwek stuff. let me show you other photos:
ariana enjoying climbing the stairs that i told you about. aku pun gayat naik tangga tuh. the last time i climb it maybe before we were married kot.

ok. nilaa kuih kertas2 ye kengkawan. buat daripada tepung pulut+tepung gandum+kelapa parut then sira ngan gula melaka. ok, lenkali nak try buat sendiri.

kenduri durian. the smallest durian we had. memula malas nak kopek. thought takde isi. skali....

...bukan sahaja 1 tapi...

2 isi yang masak n sedap okeyh...

oklaa tu jer nak tunjuk...

p/s: tak sangka label disgusting and ariana will be on the same post.hmmmm...

No comments: