ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, March 10, 2011

(-_-*) (-_o) (o_o) \("--")/


haha. comel tak tajuk aku tuh? sjer nak menunjukkan bakat yang takde. ngantuk giler. bila nak pukul 6.30 nih. nak baliiikkkk. malam tadi ariana demam lagi. dah masuk 2 hari sebenarnya tapi demam dia on off. siang dia kurang panas sikit maybe coz dia pun aktif jer. tapi bila dah mula malam, panas dia naik. malam tadi up to 39.8! masa tuh baru lepas maghrib, ariana pun baru lepas menyusu. aku pun bagilaa paracetamol. then tetiba dia muntah atas alan. angkut dia masuk bilik air, then dia nangis2 sebab kena mandi air sejuk. yelaa...temperature pun dah tinggi sangat tuh, memang kena cool it downlaa kan. nangis pun nangisla.


tapi bila dia makin nangis, dia muntah lagi. angkat dia dengan towel, muntah lagi, habis baju aku. dah mak bapaknya tinggal sehelai sepinggang jer nguruskan anak. pastu mandikan lagi. pastu angkat dia ngan towel lain plak. sambil tuh alan mandi. elok jer baringkan dia, dia kencing plak atas tikar getah dia. habis lencun blakang badan sampai ke rambut2. mandi lagi skali. last2 aku balutkan ngan selimut dia, suruh alan dukung dia until dia cool down coz selagi tak cool down, selagi tuh dia akan muntah2. sian aku tengok. habis semua susu keluar. sampai dah takde apa leh kuar, muntah dia jernih jer. rumah toksah citerla. dari tikar, sofa, karpet, cadar, bantal, selimut, baju2 aku, alan n dia semua kena muntah. celah2 parkir pun ada. haiz.


pastu bila dia dah cool down, barulaa dapat pakaikan baju. pastu check temperature dah turun sket. n because paracetamol ada dekat 3 botol dalam rumah, aku tak bawak dia ke klinik coz we have been faced this situation before. the solution is the same. makan ubat, pakai baju nipis, lap2 badan, letak kain atas kepala n monitor temperature. ada kat archive, dalam bulan may kot. cariklaa eh. malas lak nak letak link. pastu aku bancuh air asam jawa pekat2. aku pupuk kat kepala dia coz asam jawa is cooling agent. bila kering, letak lagi. Alhamdulillah, before tido dia dah tak demam. tapi at 3 am dia merengek2. aku bangun bancuh susu then check suhu 38.5. aku bagi ubat, then letak lagi air asam jawa. lap2 sket then biar dia tido. aku bukak stokin dia biar panas keluar. baju pun aku pakaikan singlet jer. tapi seluar panjangla. they said that panas akan keluar dari belakang n tapak kaki. thats y belakang badan akan berpeluh2 kalau suhu mula turun. ye ke doktor? (ada sesapa doktor kat sini?)


apalaa yang nak jadi kat ariana nih. i mean selalunya bebudak demam nak jadi something kan? maybe nak start berjalan kot. or maybe nak tumbuh geraham. uiii...sakit woo...sian anak mummy nih. hopefully ariana can fully recover as soon as possible coz otherwise, kat PD nanti kita duk bilik jerlaa...tak dapat nak main pelampung ngan sand toy yang mummy beli tuh. cepat baik ye sayang.

No comments: