ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, March 7, 2011

weekend punya cerita


jumaat lepas dalam kul 11am camtuh, suddenly dapat call dari makcu...dia mintak amik ariana coz dia nak balik kampung...ayah dia meninggal dunia, eksiden...innalillah...opah aku pun nak pegi tengok jugak so, takde sapa leh jaga ariana...aku call alan tanya camna? sapa nak amik ariana nih...aku susah sket coz takde keta...rumah makcu dalam kampung, kalau amik cab time solat jumaat lagi payah...so, alan kata dia pun amik cuti, amik aku kat ofis then terus amik ariana...masa aku sampai, makcu dah bertolak balik kampung...ariana melalak2 coz tak biasa dengan pakteh aku...tersedu sedan dia...


pastu kitorang straight balik rumah...pastu tetiba alan ajak balik melaka...tusyen apa semua dia cancelkan...dia kata dah lama tak balik lagipun dah ada peluang balik awal nih, dapatlaa lepak melaka lama sket...sementara tunggu solat jumaat selesai, aku pack barang2...sib baik gak opah bekalkan aku nasi ngan ayam kicap...takyah masak...lepas makan dalam kul 3.30pm kitorang bertolak balik melaka...siap angkut cadar2, kain baju kotor nak basuh kat sana...


sampai ngam2 before 7pm coz kitorang singgah mcD beli bubur untuk dinner ariana...malam tuh ayah belanja semua makan ikan bakar kat medan ikan bakar muara sungai duyung...syiokkkk...lama tak makan fresh seafood...order ketam masak cili 4 ekor, siakap 3 rasa 2 ekor, sotong goreng tepung 2 kilo, udang goreng kunyit sekilo, air buah 3 jag, nasi lemak 12 bungkus, makan untuk 7 dewasa, 3 kanak2 (tak termasuk ariana) dalam RM200.00...oklaa kan? sory, gambar takde coz tengah syok meratah ketam mana ingat nak snap2 gambar...habis merecik2 kuah cili ketam kat tudung ngan baju aku...betapa menikmati!


oh, melaka adalah saaaangat panas...mandi tak cukup 2 kali yer...rasanya every 2-3 hours kena mandi...kengkadang aku menahan lekit sampai nak masuk zohor baru mandi skali harung...sib baik bilik aku ada aircond...legaa...tapi takkan nak on aircond jer 24 jam kan...ngamuk pak mertua aku tengok bil letrik nanti...tapi masa ariana tido siang, memang kena pasang...lena....3 jam tido tuh...mana tak lama...cuba tengok camna babah dia tidokan anak tu haaa...siap tekup telinga anak ngan tuala+bantal tak nak bagi dengar bunyi2...pastu dengan aircond, dengan selubungnya...fuhhh...syiookkkk...kalau tak sedar diri, aku pun nak join!!!

nih gambar tido malam pulok...sajer tepek sini...

No comments: