ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, March 23, 2011

tak jadi resign la...pulakkk


Alhamdulillah, ada berita baik dari HR. kebanyakan benefit for staf sudah revised. meh aku citer apa yang revise eh.


Paternity Leave

- ni untuk bapa2 kat kampeni nih. dulu langsung takde paternity leave. pandai2la ejas cuti tahunan yang seciput tuh untuk handle wife bersalin. nak register nama anak lagi. nak setel hal hospital lagi. now at least ada extra 2 hari!


Higher EPF contribution

- ha jangan tak caya. kampeni aku yang ada cawangan serata malaysia nih cuma bagi 12% jer EPF contribution from employer pada staf2. paling minimum wa cakap lu (habis tuh apsal ko still kat sini, alin?) sebab aku tau dia akan revise...hehehe...boleh terima tak alasan tuh? kalau ikut grade keje aku dia upgrade from 12% to 14%. oklaa...yang bos2 dapat revised sampai 16%. haiz, bila nak jadi bos nih?!


Additional Annual Leave Entitlement

- haaa...ni aku suka sangat. duit memang suka tapi ni yang paling aku suka. kalau tambah lebih sikit lagi, laaagiii aku suka...dari 20 hari tambah ke 24 hari. apa? kampeni ko lagi banyak? boleh carry forward pulak? kampeni mana ko keje? meh sini bagi alamat HR. aku nak apply!


Scheduled of Annual Leave and Block Leave

- kalau dulu kena habiskan 75% of annual leave sebelum October, and kena apply block leave (cuti panjang 5 hari - WAJIB!) sebelum final quarter of the year, sekarang tidak lagi. ko (yang keje sinila) boleh apply cuti sesuka hati ko bila ko nak asalkan jangan lebih dari entitlement sudeyh. bolehla amik block leave time cuti sekolah hujung tahun. nih dulu menyusahkan betul block leave tuh. suami saya cikgu. mestila saya nak cuti pun bersama2.


Compassionate Leave

- dari 2 hari ke 3 hari. tapi hopefully aku takyah gunala cuti nih. sedih arr.


Medical Treatment

- ni untuk ranking bawah. dari RM800 ke RM1000 and no limit per visit asalkan tak lebih entitlement. kalau dulu per visit RM60 jer. masa tuh aku slalu buat keje mintak klinik splitkan resit. skali kantoi daa...hahaha. klinik tulaa ngong pegi bagi no resit berturutan. ngeehehe. pastu revise ke RM300 per visit. pastu now revise lagi to no limit. BAGUS!


tapi ada gak yang tak bestnyer revised nih. dia revise grade. kalau dulu AVP ada 3 grade. so kalau ko tak naik pangkat pun, naik grade pun jadilaa. lapeas nih makin susahla nak naik apa2. superior aku pun AVP gak tapi grade lagi tinggi dari akula. kalau sekarang dah revised jadi AVP 1 grade jer, camna lak AVP nak keje berbos AVP? tak logik! HR, sila pertimbangkan balik. tak pun, ko naikkan jer bos aku tuh jadi VP (ehem, bodek bos nampak?!)

2 comments:

Nur a.k.a admansyah said...

Alin... u've been tag by me! but.. no worries.... tak paksa yea! kalo rajin.. jawab! takmo pun... enggak apa2... just for fun!

p/s: pls chk.. whether my comments true/ not!

aLin arLene said...

wokeyh. tgh free nih boleh jer layan tag.